Inlägg från: Anonym (Besviken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Besviken)

Min man gömde testamentet

Jag resonerar som så här; men tanke på vilket svin han är så ska jag skänka efter så lite som möjligt, men jag tänker inte bli barnslig.
    Jag vill inte bo kvar i huset. Antingen köper han ut mig vilket banken hintade att han inte har råd med, eller så säljer vi o delar rakt av
    Jag vill heller inte ha något speciellt i bohaget utan bara mitt ARv och några speciella grejer dom betyder lite för mig. Där kommer han få bra mycket mer än mig
    Han kan få bilarna och tv apparaterna
    Vill ha lugn o ro sedan. Och börja om

• Anonym (Besviken)

Godmorgon!
    Jag satt och räknade och funderade lite igår kväll.
    Gemensamma tillgångar måste jag dela med honom. Däremot kan jag naturligtvis smuggla ut lite saker som jag verkligen vill ha. Utöver mitt arv (tänker på lösöret nu) har han inte rätt att ta. Mina föräldrar har tagit foton på tavlor , smycken och möbler. Fotona är tagna i mitt föräldrahem så det får han svårt att strida om.
    Min närmsta vän är involverad i allt och det är grönt med henne att förvara några lådor där om det finns saker jag vill "plocka ut" tidigare om man säger så. Egentligen är det fel att göra så men jag har inte svårt att tänka mig att han skulle jävlas bara för att ...

Mitt arv kommer han inte åt. Vinsten kanske jag måste dela, men har jag tur kan jag kvitta den summan emot hälften av hans tillgångar.
    Husets värde och vårt gemensamma bohag måste jag dela med honom. Det är inget att göra åt. Däremot vet jag vad som är viktigt för honom; bilar och tekniska prylar. Han kan få det och möjligen får det honom att känna att han går med vinst ?
    Jag har även involverade (utöver vännen) släktingar . Två stycken. Dit kan vi ringa och dyka upp om det behövs. Har tänkt på det om han blir aggressiv .

Tack alla för att ni är så hjälpsamma!!

• Anonym (Besviken)

Arbetsmyran

Hans sparade tillgångar är enligt lag hälften mitt.
    Hälften av mina vinster (tänk fyra års vinster) är mer än hans tillgångar. Det är ingen jätteskillnad men om han ska hälften av den så är det han som får mer. Även om vi kvittar tillgångarna. Men det är ett litet problem.
    "måste " skriver jag för att det känns så... Som det känns skulle jag inte vilja ge honom en krona men jag har inte mycket att välja på

• Anonym (Besviken)

I grund och botten är jag en rättvis och generös människa, men när någon uppsåtligen lurar dig i syfte att tjäna på det själv- såsom i detta fallet- är jag inte generös längre. Kan inte hjälpa det

• Anonym (Besviken)

Tänker så här vad det gäller prylarna. Min pappa gav min äldste son sin Volvo 850. Han gjorde det redan när han var liten kille. Volvon är hans men min man står på den för det tjänar vi tusenlappar på per år.
    Jag kan tänka mig att han kommer att jävlas om detta också därför att han o sonen inte pratar. Han kan få kombibilarna istället. Rent värdemässigt gör en god affär. Det viktigaste är att jag får Volvon
    Min man är girig och det kan jag använda mig av för att se till att få de saker som jag verkligen vill ha.

• Anonym (Besviken)

Kurt!
    Jag vet det.. Jag bollar bara med tanken. Jag tänker att det vore intressant att veta vad det egentliga straffet är för att gömma eller stjäla ett testamente.
    Det känns svårt att bara snäll emot En som har gjort som han har gjort

• Anonym (Besviken)

Sextiotalist

Ärligt talat kunde jag inte ha sammanfattat det bättre själv. På pricken

• Anonym (Besviken)

Nej man kan ju undra? Återigen, det är sånt man läser om.
    Jag tror det är en kortslutning på honom någonstans ...verkar sakna empati totalt. Det känns som att den enda "smärta" han har förmåga att känna är sin egen ?

Jag går OT med ett i tiden nära liggande exempel.
    För tre veckor sedan dog vår katt. Hon var nästan 15 år men till synes frisk. Jag hittade henne död i trädgården. Fick senare veta att hon hade dött i sömnen.
    I sig är det chockartat och hemskt på alla sätt o vis. Var så fäst vid den lilla katten. Fick lägga kroppen i en filt och påse och frampå eftermiddagen åkte jag och barnen till djurkliniken där vi tog ett värdigt farväl och beställde kremering och urna.
    Mannen får veta vad som hade hänt och reagerar med oj! Va? Vad? Men inte mycket mer.
    Det var som ni säkert förstår en hemsk dag. Vi var hemma cirka tjugo min innan mannen kom hem och jag blev bara sittande vid köksbordet. Själsligt trött liksom.
    Mannen kommer hem och frågar hur det gick hos veterinären. Sedan får han se kvittot och genast drar det igång.
    -vad fan!!! Har du betalat 1.100 ??
    Beställning av urna o kremering är inte gratis men jag ville avsluta på det viset och alla mina hundar har jag låtit kremera.
    - ärligt talat du kunde grävt ner katten(?) i trädgården helt gratis?!!
    Sedan undrar han varför jag inte börjat med middagen

• Anonym (Besviken)

Hej Margit!
    Har bokat tid och ska träffa advokat, men först nästa vecka . Semestertider...
    Hade ju hoppats tidigare, menmen

• Anonym (Besviken)

Hej!
    Jag träffar juristen på fredag , det kommer nog garanterat kännas bättre sedan

Svar på tråden Min man gömde testamentet