• mammalovis

Behöver tid UTAN hans barn!

Anonym (Jag) skrev 2016-07-01 15:31:53 följande:
    Bör tilläggas att han har dom ensam en hel vecka då jag jobbar, det var bestämt redan från början. Om han har 4 veckor semester så ska han ha barnen 2 veckor. Nu kommer han att ha dom 3,5 vecka. nu blir semester såhär :
    1. Barnvecka. Jag jobbar! (Bestämt redan i april!)
    2. Oplanerad Barnvecka. Jag skulle ha semester men väljer att jobba istället.
    3. Barnvecka. Bestämt i april. Alla lediga!
    4. Barnen här måndag-torsdag. Också planerat. Ledig fredag-söndag.
    5. Barnvecka. Sambon tillbaka på jobbet. Min sista semestervecka.
    Alltså hela andra veckan och 4 dagar i fjärde veckan blev extra.

Så han lägger nog minsann tid på barnen. Med och utan mig!
    Men 5:e veckan går väl barnen ändå på fritids så du får paus när mannen jobbar, gissar jag. Men visst det hjälper ju inte upp partiden som man har som lyx om man inte har gemensamma barn. Annars får han väl byta hela/delar av den veckan med mamman helt enkelt ... så får ni lite mer tid.

Samtidigt förstår jag dig. Vi hade bestämt ett schema, det mesta utifrån mammans önskemål, så det blev 2,5 vecka för henne här. Sedan fick mamman en oplanerad bvc-tid i veckan så då ville hon byta denna helgen mot att vi tar de dagarna på sambons semester istället för att tösen ska kunna vara kvar på sommarstället hos mormor, eftersom vi inte hade planerat något särskilt. På ett sätt spelar det väl ingen roll, men å andra sidan blir ju veckorna när sambon har semester väldigt intensiva då barnen låter mer när båda våra egna barn är här. Hans dotter trissar upp de andra så det ska sjungas och spelas musik i flera timmar och svårt att komma undan. Är min tös hos sin pappa är det också betydligt lugnare som nu i helgen när vi bara har våra två gemensamma, då vi slipper alla konflikter förutom 3-årstrotsen förstås.
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!