Inlägg från: Anonym (Förväntan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förväntan)

Behöver tid UTAN hans barn!

Flera här som inte alls verkar förstå ts besvikelse. Ts har accepterat barnen, accepterar att de är mycket hos sin pappa och ofta kommer extra dagar. De har planerat sommaren tillsammans med biomamman och hon har till och med gått med på att ta hand om barnen medan pappan jobbar så att de får mer ledigt.

Men de har också kommit överens om en vecka barnledigt där hon och pappan ska resa och få rå om varandra, vila upp sig och bara njuta. Jag tänker mig att ts gått med på att göra det lilla extra eftersom hon kände att hon kan hämta energi från resan. Nu står hon istället med extra jobb, ingen ordentlig vila och dessutom ska hon fortfarande ta hand om barnen på pappans jobbvecka. Jag hade blivit extremt frustrerad, besviken och arg. Speciellt när orsaken är mammans fräckhet och pappans oförmåga att sätta ner foten och säga nej.

Hade ts vetat på förhand att barnen skulle vara på plats hela sommaren hade hon planerat annorlunda. Jag tror också att hon varit förstående om orsaken varit mer krisartad.

Mitt råd till ts är att sätta sig ner med sin sambo och diskutera igenom ordentligt. Han behöver bemöta mammans hot och krav och ställa krav på henne. Om hon inte är villig att ta hand om sina barn och prioritera tid med dem kanske det är bättre att de bor hos pappan och hon har dem bara ibland. Isåfall måste ts ta ställning till om hon vill bo med barnen eller separera, och hur hushållet ska fungera om hon stannar.

• Anonym (Förväntan)
    Anonym (Inte unik..) skrev 2016-07-03 23:17:46 följande:

Det jag skulle vilja veta är om pappan  är lika besviken som ts över att de inte fick den här veckan utan barnen?  Jag har inte fått den uppfattningen. Om han vill ha barnen så mycket som möjligt, så är det väl inte så konstigt att han inte sätter ner foten, och talar om för mamman vad det är som gäller.

Om jag var ts så skulle jag ifrågasätta min sambos känslor för mig.

Med tanke på hur ts beskriver mammas beteende när hon måste ha barnen i kombination med att pengarna verkar vara orsaken till att hon på papper har dem 50% så kan jag tänka mig att pappan till en viss del är lättad över att barnen är tryggt hos honom istället för att han är på resa och de fast hos mamman. Han är säkert besviken också och skulle gärna ha spenderat tiden med ts men barnens välmående går först.

Ts jag skulle på allvar ta upp tanken på heltid hos er, för allas skull. Hon får ordna sin ekonomi på annat sätt.
  • Anonym (Förväntan)
    Anonym (Eva) skrev 2016-07-04 10:35:52 följande:
    Jag har skrivit ETT inlägg i denna tråden, och du drar genast en massa idiotiska slutsatser bara för att jag inte dunkar TS i ryggen och tycker såååå synd om henne som är barnledig varannan vecka.
    Du verkar inte ha läst allt ts skrivit för då hade du sett att barnen ofta är hos pappan även på mammans vecka. De får sällan ledig tid tillsammans för mamman skickar över barnen så fort pappan har en ledig dag.
  • Anonym (Förväntan)
    ungbrunett skrev 2016-07-04 10:39:30 följande:
    Fast det är ju precis det jag menar att det inte är. Pappan ska självklart inte skita i barnen men oavsett vad så kan det omöjligen göra mamman fri från ansvar..
    Baserat på vad ts skrivit i den här tråden hade jag befriat mamman från sitt ansvar och gett pappan boende och mamman umgänge i den mån hon verkligen klarar av att ha och ta ansvar för det. Hon verkar bara ha varannan vecka för pengarnas skull...
  • Anonym (Förväntan)
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 11:02:55 följande:

Han skulle väl inte leva med Ts om han hatade henne? Jösses, lugna dig!

Han ville säkert resa med Ts men barnen går först! Ja mamman borde tagit med sig ungarna, men det valet har även pappan nu. Han väljer att avboka istället så resan var väl inte så viktig för honom?!

De hade redan bokat en barnvänlig resa följande vecka, så en resa med barnen ska de ju göra.

Dessutom tror jag inte att deras romantiska vuxenresa gick att omvandla till en där barnen kunde följa med. Behövs lediga platser på flyget, hotellet behöver ha större rum eller extra sängar. De kanske skulle bo på ett hotell där barn inte är tillåtna. Därför mest logiskt att avboka.
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!