• Cadencee

Behöver tid UTAN hans barn!

Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 16:47:35 följande:
    Va bra men i ts fall har det uppenbart hänt att barnet får gå med bajs i rumpan för hon vägrar om pappan är borta . Men det tycker många är helt ok o barnet får skylla sig själv .
    Men TS har ju skrivit att barnet KAN torka sig själv i rumpan men VILL inte och där måste man se en viss skillnad.
  • Cadencee
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 16:59:09 följande:
    Då får man hjälpa o bearbeta det
    Men det är inte TS ansvar heller. Det får pappan och mamman (som verkar curla sitt barn om jag förstått rätt) arbeta med om TS inte vill. Hon är ingen dålig människa/"bonusmamma" för att hon inte vill göra vissa saker som faktiskt inte är hennes ansvar. Hon ska inte tvingas till något ansvar vad gäller barnen bara för att hennes sambo är pappa. Man är ingen sämre människa för det och gör absolut inte fel!
  • Cadencee
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 17:28:39 följande:
    Jag har aldrig sagt att hon är en dålig bonusmamma bara att det är konstigt att hon låter barnet gå med bajs i rumpan av princip
    Det är väl isåfall pappan som låter barnet göra det? Hon säger bara att hon inte torkar punkt slut och där förstår jag henne. När han vet hur saker ligger till så får han se till att det funkar, ej TS ansvar. Och som sagt, barnet kan torka sig så är inget fel i att TS låter bli..
  • Cadencee
    Anonym (Tja) skrev 2016-07-03 17:38:43 följande:

Jag lever i en kärnfamilj med min man och våra två barn. Barnen är oerhört krävande och jag och min man har i princip ingen tid för oss själva. Det är väldigt påfrestande på förhållandet. Tråkigt, men så är det.

Ibland försöker vi fixa barnvakt för att kunna gå ut och äta bara jag och min man. När det väl blir av är det underbart. Ibland får det dock ställas in, barnen bli sjuka eller barnvakten får förhinder. Det suger! Men sånt är livet med barn. Under flera års tid så har vi inget annat val än att sätta barnens behov före våra egna.

När det gäller ens egna barn så är det här (för det mesta) självklart.

När det gäller bonusbarn så börjar många resonera annorlunda. Man hör argument som 'de är inte mina barn', 'de är inte mitt ansvar', 'jag behöver paus', 'vi hade faktiskt planerat annat' osv. Visst, mycket av det här är sant. MEN, det är faktiskt såhär livet är med barn. Har man valt att gifta in sig i en familj där barn redan finns så får man liksom de här sakerna på köpet även om man inte vill.

visst kan man skylla på barnens mamma i det här exemplet, men det är precis likadant i en kärnfamilj. Ens partner tar kanske inte alltid det ansvar man hade tänkt sig, vissa relationer funkar bättre än andra. Det är likadant med ens partners ex, visa har ex som tar mycket ansvar och alltid ställer upp, andra har horribla ex som gör allt för att förstöra. Man kan liksom inte bara gå och välja en ny partner och tro att allt bara ska flyta på smärtfritt. Det kommer på köpet tyvärr.

Visa barn är svårare än andra och kräver mycket. Visa ex är svårare än andra.

Men kan man inte hantera några jobbiga år med eventuellt 'förstörda' planer, ja då kanske man bör söka en partner som inte har barn...

Jag tror TS tänkt annorlunda om mamman tex vart sjuk eller liknande. Men nu "hittade" hon en semesterresa som hon tyckte passade. Då hade jag också blivit förbannad om jag fått avboka min resa för HON vill åka på resa. Sådant får man prata om mycket tidigare tex i våras när de planerade semestern.
  • Cadencee
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 17:45:40 följande:
    Jo jag har förstått att du tycker så . Vet dock inte hur pappan ska kunna lösa det om man inte är hemma
    Då får ju barnet lösa det. Hen är 8 år och inget litet barn. Som någon skrev ovan: eftersom hen KAN torka sig men VILL inte så får ju barnet ta konsekvensen. Hade vart skillnad på ett mindre barn som inte KAN torka sig själv. Då hade det varit grymt av TS.
  • Cadencee
    Anonym (Mamman) skrev 2016-07-03 17:29:07 följande:
    Håll käft själv! Varför kan ni inte resa MED barnen? Dom är små och somnar tidigt, ni har all tid i världen men DU vill bara gnälla!
    Det kan väl mamman göra likaväl istället för att andra ska behöva avboka resa för hennes skull? Vill hon ändra får hon ta det tyngsta lasset isåfall.
  • Cadencee
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 17:51:02 följande:
    Hur vet ni att barnet kan ? Barnet har ju aldrig gjort det
    Jag har förstått det som att barnet KAN torka sig men vill att andra gör det. Då tycker jag att barnet får ta konsekvensen av vad som händer när TS tex inte vill. Och eftersom barnet ändå är så pass gammalt och bad jag vet inte har någon typ av funktionshinder så tycker inte jag att man kan kräva av någon att torka barnet i rumpan.
  • Cadencee
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 23:08:23 följande:
    Men herregud! Så ni knullar aldrig när barnen är hemma? Jag och min sambo har barn på heltid och vi knullar varje dag!
    Du ser inte ett uns av ironi i anledningen? Fortfarande har biomamman gjort så mycket fel i det här och ts har självklart rätt att vara ledsen och besviken! Oavsett vad det gäller har man rätt att vara besviken när något ställs in. Ts har inte gjort något fel alls i detta, det enda felet sambon gjort var att avboka resan. Ts kunde åkt själv eller tagit med någon annan på resan istället för att avboka allt. Nu blev det som det blev men ts har verkligen inte felat i detta!
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!