Inlägg från: Anonym (Doris) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Doris)

Behöver tid UTAN hans barn!

Anonym (Jag) skrev 2016-07-01 14:38:13 följande:

Hur ska jag få sambon att förstå att jag behöver tid UTAN hans barn? Vilda barn på 6 och 8 år. I sommar skulle vi ha 3 veckor semester på samma gång. Barnen skulle vara här på 2 av hans veckor, alltså 1 vecka av våra 3 tillsammans. Men nu blev det plötsligt ändrat då mamman bestämde sig för att resa bort. Nu har vi dem 2,5 veckor av 3. Alltså vi får inte mera ledigt än en vanlig helg. Jag vill inte passa upp hans barn på min semester, så jag sa till på jobbet att jag tar en vecka mindre semester då. Sambon blev sur och tycker att jag borde vilja umgås med barnen.. Men hur mycket semester är det då de väcker oss 6.00 varje morgon, de klarar ingenting själv så ALLT måste man hjälpa dom med. Det e ju mera jobb hemma än på det riktiga jobbet!

Jag hade ju sett fram emot att för en gångs skull få lite extra uppmärksamhet av sambon, att inte ha ungarna hängande efter hela tiden. Att få känna att jag är viktigast en stund. Är så himla besviken!!

Har levt ihop med dom i 4 år. Samma sak varje semester. Jag förstår ju att han vill ha dem så mycket som möjligt men han borde ju också förstå att jag kanske vill få lite tid med honom utan barnen!

Jag förstår dig helt och fullt. Jag hade blivit jättebesviken. Tycker att det är grisigt och okänsligt att minska ner på den ynka veckan ni skulle ha tillsammans. Tyvärr är det så att barn alltid ska stå i fokus. Ärligt talat fattar jag inte att du står ut. Hans barn kommer alltid att vara nr 1 och du nr 2. Jag träffade en kille utan barn och som inte vill ha barn och det är underbart!! Vi kan göra vad vi vill, när vi vill. Vi bygger och odlar och vaskar guld och allt möjligt. Inga hinder för nånting. Softare liv kan man inte ha.
  • Anonym (Doris)
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 09:04:54 följande:

Varför avbokade ni resan? Det är ju bara att ta med ungarna?! Fattar inte! Vi tar alltid med sambons barn, mkt trevligare att familjen är samlad! Konstigt!

Hon vill väl vara själv med sambon. Alla tycker inte att det är kul att ta med barn på semester
  • Anonym (Doris)

Jag tycker att du ska säga till din sambo att han nekar biomamman eftersom han har lovat dig en vecka för bara er två. Det är dåligt av honom att köra över dig och jag förstår din besvikelse. det är det minsta man kan begära.

• Anonym (Doris)

Ja, det är ni. Galna.

smulpaj01 skrev 2016-07-04 09:40:32 följande:

Då är väl jag och mannen galna som ALLTID vill ha med oss barnen! Vad är det man inte kan göra när barnen är med? Vi vill uppleva resor tillsammans med våra barn! Vi VILL vara med dom jämt! De blir snabbt äldre så vi vill njuta av dom nu!

• Anonym (Doris)

Bry dig inte om henne, Ts, det är klart att du vill vara ensam med sambon ibland. Inget konstigt med det.

BioBonus skrev 2016-07-04 09:38:09 följande:

Oj. Jag väljer bort mina egna barn för att få lite tid på tu man hand med min man. Både nu när jag är omgift, och även när jag var gift med barnens pappa. Vi tyckte både då och nu att det var viktigt att få vuxentid. Bäst att nån gör en orosanmälan eftersom jag antar att det faktum att jag väljer bort dem (och låter dem vara på landet med sin mormor vilket måste vara djupt traumatiskt) en vecka om året kommer ge dem men för livet.

Sansa dig.

• Anonym (Doris)
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 10:09:55 följande:

Han VALDE bort resan med Ts, det kan man inte klandra mamman för. Hon frågar om han kan ta barnen och van säger ja!

Mamman kanske tvingade honom. För att vara elak? Man vet inte hur hon är
  • Anonym (Doris)
    Anonym (Jag) skrev 2016-07-04 13:20:20 följande:

Får jag bara fråga varför du helt håller på mamman här, som att hon vore den perfekt föräldern??

Vet du, jag tänkte åka på vuxensemester så jag kan knulla avslappnat och ostört med min sambo. Frågor på det ännu? Ska jag boka resan igen och ta med barnen och knulla med dom i samma rum?

Haha, bra tänkt där :)
  • Anonym (Doris)

Försvann det några inlägg? Och i så fall, varför?

• Anonym (Doris)

[quote=76757322][quote-nick]Anonym (Jag) skrev 2016-07-01 14:38:13 följande:[/quote-nick]Hur ska jag få sambon att förstå att jag behöver tid UTAN hans barn? Vilda barn på 6 och 8 år. I sommar skulle vi ha 3 veckor semester på samma gång. Barnen skulle vara här på 2 av hans veckor, alltså 1 vecka av våra 3 tillsammans. Men nu blev det plötsligt ändrat då mamman bestämde sig för att resa bort. Nu har vi dem 2,5 veckor av 3. Alltså vi får inte mera ledigt än en vanlig helg. Jag vill inte passa upp hans barn på min semester, så jag sa till på jobbet att jag tar en vecka mindre semester då. Sambon blev sur och tycker att jag borde vilja umgås med barnen.. Men hur mycket semester är det då de väcker oss 6.00 varje morgon, de klarar ingenting själv så ALLT måste man hjälpa dom med. Det e ju mera jobb hemma än på det riktiga jobbet!

Jag hade ju sett fram emot att för en gångs skull få lite extra uppmärksamhet av sambon, att inte ha ungarna hängande efter hela tiden. Att få känna att jag är viktigast en stund. Är så himla besviken!!

Har levt ihop med dom i 4 år. Samma sak varje semester. Jag förstår ju att han vill ha dem så mycket som möjligt men han borde ju också förstå att jag kanske vill få lite tid med honom utan barnen![/

Jag tycker att det är jättetaskigt att göra så mot dig. Respektlöst. Ni har tre veckor tillsammans varav två ska ungarna vara hos er. Då borde han ge dig den sista veckan som han har lovat. Istället lyder han exets minsta vink. Låter som om det är exet som vill sabba.. Kan det vara så ? Hursomhelst så är det taskigt av honom att svika dig. Jag tycker ärligt synd om dig och hade inte velat vara i den sitsen. Hoppas han kommer till sans och inser att han sviker dig

• Anonym (Doris)

[quote=76776056][quote-nick]Anonym (MM) skrev 2016-07-07 08:22:10 följande:[/quote-nick]

Jag skulle resa ensam på den planerade resan så skulle han få ta hand om sina barn själv den tredje veckan. Jag skulle smälla i taket av att bli behandlad så och skulle överväga avsluta relationen om det är ett beteende som återkommer.

[/

Instämmer till fullo. Jag hade gjort likadant om jag hade varit i samma sits.

Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!