Behöver tid UTAN hans barn!
Trams!!!! Ts VÄLJER att jobba! Ingen tvingar henne! Herregud åk bort själv då för i h-vete!
Trams!!!! Ts VÄLJER att jobba! Ingen tvingar henne! Herregud åk bort själv då för i h-vete!
Läs trådstarten innan du skriver i trådar. Står klart och tydligt där att pappan ÄR GLAD över att få mer tid med barnen! Den enda som är grinig är Ts och pappan önskar att hon tar till sig barnen. Det kommer troligen inte hända efter så lång tid så dom bör separera!
Jag lever i en kärnfamilj med min man och våra två barn. Barnen är oerhört krävande och jag och min man har i princip ingen tid för oss själva. Det är väldigt påfrestande på förhållandet. Tråkigt, men så är det.
Ibland försöker vi fixa barnvakt för att kunna gå ut och äta bara jag och min man. När det väl blir av är det underbart. Ibland får det dock ställas in, barnen bli sjuka eller barnvakten får förhinder. Det suger! Men sånt är livet med barn. Under flera års tid så har vi inget annat val än att sätta barnens behov före våra egna.
När det gäller ens egna barn så är det här (för det mesta) självklart.
När det gäller bonusbarn så börjar många resonera annorlunda. Man hör argument som 'de är inte mina barn', 'de är inte mitt ansvar', 'jag behöver paus', 'vi hade faktiskt planerat annat' osv. Visst, mycket av det här är sant. MEN, det är faktiskt såhär livet är med barn. Har man valt att gifta in sig i en familj där barn redan finns så får man liksom de här sakerna på köpet även om man inte vill.
visst kan man skylla på barnens mamma i det här exemplet, men det är precis likadant i en kärnfamilj. Ens partner tar kanske inte alltid det ansvar man hade tänkt sig, vissa relationer funkar bättre än andra. Det är likadant med ens partners ex, visa har ex som tar mycket ansvar och alltid ställer upp, andra har horribla ex som gör allt för att förstöra. Man kan liksom inte bara gå och välja en ny partner och tro att allt bara ska flyta på smärtfritt. Det kommer på köpet tyvärr.
Visa barn är svårare än andra och kräver mycket. Visa ex är svårare än andra.
Men kan man inte hantera några jobbiga år med eventuellt 'förstörda' planer, ja då kanske man bör söka en partner som inte har barn...
Troligen!
Fast har man barn så firar man ju semester med dem. Tänk om vi familjer med egna barn skulle resonera så och kräva en vecka utan våra barn?
Visst, det hade varit underbart att komma ifrån och bara få vara själv med maken om så bara någon dag, men det är en lyx om man inte har släkt nära till hands.
du valde en man som redan har barn, de ingår liksom i paketet och de kommer alltid ha en central plats och fokus.
Det är lika illa det, men det finns en viss skillnad, har man valt att ha vv så finns det förhoppningsvis ett visst intresse av att ha barnen halva tiden (annars kan man låta den andra föräldern ha barnet heltid).
En pappa som har varannan vecka och tjafsar på samma sätt som mamman här beter sig precis lika illa, och troligen hade mitt svar varit exakt detsamma. Ts skriver själv att det hade varit lättare att ha barnen heltid än som det är nu, för då vet man vad som gäller och planerar utifrån detta.
En hattig pappa, ja, där vet man också vad som gäller, dvs man planerar som att man alltid har barnet, dvs vh finns inte med i planeringen.
Men just varannan vecka ställer högre krav på föräldrarna, kan man inte leva upp till de kraven, då bör man inte ha varannan vecka.
Egentligen borde ts sambo försöka driva igenom ett heltidsboende som det är nu, för jag tvivlar att barnen mår bra i detta, att inte veta vad som gäller, att på kort varsel bli flyttad till pappan och snart är barnen så stora att de börjar bestämma med kompisar.
Jag är ganska säker på att även barnen vill ha en viss framförhållning. Det där med bajseriet kan ju vara ett sätt för barnet att få lite kontroll över sina föräldrar eftersom det är så hattigt.
Jo, jag sa åt honom att jag ska ha barnledigt på min sista semestervecka. (Då han jobbar och det egentligen är barnvecka..) jag ringde mamman och sa att hon får ha dom då istället, hon sa att hon hade planerat annat och att jag förstör hennes semester. Efter en lång diskussion gav hon med sig, så nu får jag äntligen slappna av om 3 veckor. Tyvärr jobbar ju sambon då så vi slipper ändå inte iväg, men det känns skönt att ha fått sagt åt mamman att jag inte är skyldig henne nånting och att jag inte är hennes barnvakt!