• 82sjo

Missfall

Nån som vet hur lång tid efter ett missfall som ett gravtest borde bli negativt ?

Fick tabletter för 9. Dagar sedan då jag fick konstaterat att jag fått missfall, blödde mycket några timmar efter o sen haft som mens, så tror allt kom ut som det skulle.

Tog idag ett gravtest som blev positivt direkt men hade ju trott att hormonerna var borta ur kroppen

(Inte gravid på nytt då jag inte haft sex sedan missfallet)

• Svar på tråden Missfall
  • Eszra

Varför tar du grav test precis 9 dagar efter diagnosticerat missfall? 

• Grönablad

Beklagar ditt missfall. Det är en riktigt jobbig grej att gå igenom. Skönt härinne dock att många varit med om det och har stor förståelse för hur det känns.

Det kan ta ett tag innan hormonerna går ur helt. Efter mitt första missfall (v 7) fick jag svagt positivt 3 veckor efteråt och tydligt negativt först 4 veckor efteråt.

Efter andra missfallet (konstaterat i v 16) testade jag negativt redan efter 2 veckor men då hade fostret varit dött sedan v 13. Tror det kan ha påverkat att jag fick negativt test tidigare trots längre gången graviditet.

Så var inte orolig för att det är positivt fortfarande, testa igen om nån vecka eller 2. Ta hand om dig!

• 82sjo

Tack för svar

Tog ett test för att jag ville kolla att hormonerna gått ur, vilket de då inte hade. Skönt att höra från andra att det kan ta olika lång tid, avvaktar o tar ett nytt om nån vecka.

Sen kan jag förhoppningsvis börja försöka igen :)

• Cyanea

Jättetråkigt med missfall, beklagar verkligen :( 

Jag plussade tydligt i 3-4 veckor efter mitt missfall, så det kan ta ett tag. För andra går det snabbare. Du kanske redan tänker så, men ett tips är annars att testa tills du fått tydligt negativt innan ni försöker på nytt så du vet säkert när det är på gång igen. 

Hoppas att ni snart kan försöka på nytt, lycka till! 

• 82sjo

Tack för svar :)

Är så jag tänker att jag vill att det ska vara neg innan vi försöker så man inte blir lurad

• Bäbiiiis

Hej! Beklagar verkligen! Vilken vecka var du i?

Jag har också precis fått MA konstaterat i v 12 fast fostret slutade växa i v 9. Jag ska skrapas på tisdag och kommer också vara otålig på att hcg:t ska gå ur kroppen så vi kan försöka igen. Jag tog nu redan innan skrapningen ett gravtest som ser ut såhär.

Ganska stark men svagare än kontrollstrecket så jag hoppas att hcg:t har börjat sjunka redan.

Det vore intressant att få fortsätta följa dig och se hur lång tid det tar.

• 82sjo

Sådär såg mitt test ut igår, var i v 10 men fostret hade nog slutat växa i typ v 7-8 tror jag, är nu tio dagar sedan. Behövde inte skrapas utan fick tabletter.

Beklagar ditt missfall :( så tråkigt när kan verkligen vill, men bara ta sig upp o försöka igen

• YaYa

Jag fick negativt graviditetstest forst efter ca 8 veckor. Fick tabletter i v 10+5, fostret hade avstannat i v 6. Tog laaaaang tid innan hcg:t var ute ur kroppen. Hade hoga halter, runt 200 000 tror jag vid sjalva behandlingen. Efter ca 2 manader tog jag blodprov och var da nere pa 11.... Sa det kan ta tid. Ett tips ar att testa kontinuerligt, med likadana test. Far du ett negativt vet du att ett framtida plus beror pa ny graviditet. Jag testade forst efter ca 5 veckor och nar jag da fick svagt plus blev det valdigt svartolkat.... Lycka till och hoppas att du aterhamtar dig snart.

• Bäbiiiis
    82sjo skrev 2016-07-02 16:24:51 följande:

Sådär såg mitt test ut igår, var i v 10 men fostret hade nog slutat växa i typ v 7-8 tror jag, är nu tio dagar sedan. Behövde inte skrapas utan fick tabletter.

Beklagar ditt missfall :( så tråkigt när kan verkligen vill, men bara ta sig upp o försöka igen

Hej!

Hur går det för dig? Tagit något mer gravtest? Har du slutat blöda ännu?

Idag ska jag skrapas. Börjar bli lite nervös nu... Sen på lördag ska jag på fest så jag hoppas att jag inte kommer blöda så kraftigt då (mer än vanlig mens) eller ha ont.
  • 82sjo

Har inte blödit på några dagar nu men inte tagit nåt mer test, väntar nog nån dag till o hoppas då att det är neg så kroppen snart är i balans igen

Lycka till med skrapningen o hoppas du slipper ha ont, tror du mest kommer ha som mensvärk några dagar

Kram

• 82sjo

[quote=76769157][quote-nick]Bäbiiiis skrev 2016-07-05 06:52:29 följande:[/quote-nick]Hej!

Hur har det gått för dej ?

Pratade med gyn idag för att se om jag skulle komma på nån återkontroll men det behövdes inte så länge jag inte hade ont el så o hon sa att det oftast tar en månad innan ett gravtest visar neg så hoppas det går fortare o att äl kommer igång snart

Kram

• Bäbiiiis
    82sjo skrev 2016-07-06 16:33:45 följande:

[quote=76769157][quote-nick]Bäbiiiis skrev 2016-07-05 06:52:29 följande:[/quote-nick]Hej!

Hur har det gått för dej ?

Pratade med gyn idag för att se om jag skulle komma på nån återkontroll men det behövdes inte så länge jag inte hade ont el så o hon sa att det oftast tar en månad innan ett gravtest visar neg så hoppas det går fortare o att äl kommer igång snart

Kram

Det har gått bra. Jag skrapades igår och har inte haft särskilt ont efteråt. Lite ont igårkväll bara men en panodil räckte för att lindra. Idag har det mest känts som mensvärk. Blöder inte mycket heller. Några timmar efter skrapning kom det en del blod men nu är det bara några droppar då och då av ganska vattnigt blod. Det är väl fördelen med skrapning antar jag.

Nu vill jag bara se att hcg går ner och nästa mens kommer så snart som möjligt men jag brukar ha 30 dagars cykel så jag får vara lite tålmodig vilket inte är min starka sida :/

Om jag får min normala cykel direkt och ska vänta in en mens blir nästa försök inte förrän i slutet av aug och bim i början av sep. Känns så långt borta nu.

Har du tagit något mer gravtest ännu och sett om hcg sjunker?
  • 82sjo

Va skönt :) hoppas du bara småblöder nån dag till

Tänkte ta ett test imorgon o hoppas det är neg eller iaf super svagt så jag känner lite hopp om att det är på väg åt rätt håll :)

Känns som en evighet att vänta på kroppen :(

• Eszra
    82sjo skrev 2016-07-01 14:40:55 följande:

Nån som vet hur lång tid efter ett missfall som ett gravtest borde bli negativt ?

Fick tabletter för 9. Dagar sedan då jag fick konstaterat att jag fått missfall, blödde mycket några timmar efter o sen haft som mens, så tror allt kom ut som det skulle.

Tog idag ett gravtest som blev positivt direkt men hade ju trott att hormonerna var borta ur kroppen

(Inte gravid på nytt då jag inte haft sex sedan missfallet)

Fattar inte poängen. 9 dagar efter missfall undrar du om du är gravid?
  • Grönablad
    Eszra skrev 2016-07-08 12:57:31 följande:

Fattar inte poängen. 9 dagar efter missfall undrar du om du är gravid?

Nej, hon undrar när graviditetshormonerna efter ett missfall brukar gå ur kroppen så pass att man inte längre plussar på gravtest :)
  • 82sjo

Nä tror inte att jag är gravid efter nio dagar efter ett missfall!!!

• Fkvi

För mig gick det fort, redan när jag var på sjukhuset (blödde så kopiöst mycket, blev rädd så for på akuten och skickades då till kvinnoavdelningen) så fick jag negativt på ett gravtest som läkaren bad mig göra. Är väl olika för alla antar jag.. Hoppas det snart löser sig för dig och beklagar missfallet :(

• Bäbiiiis

Tänkte bara meddela att jag är gravid nu igen :) Hade en mens efter skrapningen som blev några dagar försenad. Kanske en vecka. Sen kom äl som vanligt och jag blev gravid. Lycka till ni andra!

Svar på tråden Missfall