• 82sjo

Missfall

Nån som vet hur lång tid efter ett missfall som ett gravtest borde bli negativt ?

Fick tabletter för 9. Dagar sedan då jag fick konstaterat att jag fått missfall, blödde mycket några timmar efter o sen haft som mens, så tror allt kom ut som det skulle.

Tog idag ett gravtest som blev positivt direkt men hade ju trott att hormonerna var borta ur kroppen

(Inte gravid på nytt då jag inte haft sex sedan missfallet)

• Svar på tråden Missfall
  • 82sjo

Tack för svar

Tog ett test för att jag ville kolla att hormonerna gått ur, vilket de då inte hade. Skönt att höra från andra att det kan ta olika lång tid, avvaktar o tar ett nytt om nån vecka.

Sen kan jag förhoppningsvis börja försöka igen :)

• 82sjo

Tack för svar :)

Är så jag tänker att jag vill att det ska vara neg innan vi försöker så man inte blir lurad

• 82sjo

Sådär såg mitt test ut igår, var i v 10 men fostret hade nog slutat växa i typ v 7-8 tror jag, är nu tio dagar sedan. Behövde inte skrapas utan fick tabletter.

Beklagar ditt missfall :( så tråkigt när kan verkligen vill, men bara ta sig upp o försöka igen

• 82sjo

Har inte blödit på några dagar nu men inte tagit nåt mer test, väntar nog nån dag till o hoppas då att det är neg så kroppen snart är i balans igen

Lycka till med skrapningen o hoppas du slipper ha ont, tror du mest kommer ha som mensvärk några dagar

Kram

• 82sjo

[quote=76769157][quote-nick]Bäbiiiis skrev 2016-07-05 06:52:29 följande:[/quote-nick]Hej!

Hur har det gått för dej ?

Pratade med gyn idag för att se om jag skulle komma på nån återkontroll men det behövdes inte så länge jag inte hade ont el så o hon sa att det oftast tar en månad innan ett gravtest visar neg så hoppas det går fortare o att äl kommer igång snart

Kram

• 82sjo

Va skönt :) hoppas du bara småblöder nån dag till

Tänkte ta ett test imorgon o hoppas det är neg eller iaf super svagt så jag känner lite hopp om att det är på väg åt rätt håll :)

Känns som en evighet att vänta på kroppen :(

• 82sjo

Nä tror inte att jag är gravid efter nio dagar efter ett missfall!!!

Svar på tråden Missfall