• Letthesunshine

Män runt 50- hur tänker dem egentligen?

Har en till-och-från relation men en fin man som jag är rätt så förtjust i (om inte mer). Vi är egentligen båda commitade i andra relationer men vi kan inte riktigt få slut på vår idyll- men vi kan inte få varandra heller. Det har pågått i nästan ett år nu,med flört, hångel, fina kärleksord ...men INTE sex. Jag vet dock inte riktigt var jag har honom - och har ingen  erfarenhet av den här typen av relationer så behöver lite hjälp här. 

Hur tänker ni/känner ni/ uttrycker ni er , män i 50-års åldern ?

1. När en man säger till en kvinna " Du är en drömkvinna"- vad menar han egentligen? hade han sagt " Du är min drömkvinna hade jag förstått, men "en drömkvinna"?!

2. Han säger alltid att jag är ...vacker, men en djup blick som gör nästan ont."  Så vacker som en sommardag"  Brukar 50-åringar verkligen uttrycka sig så? 

3. "Du är för perfekt" - ingen tidigare har sagt till mig att jag är perfekt,men kan det vara en raggningsreplik? Säger ni män till kvinnorna ni vill ligga med att de är perfekta, vackra, läckra, eller säger ni sådana ord bara när ni är kära, på riktigt. 

• Svar på tråden Män runt 50- hur tänker dem egentligen?
  • fae

Du har ju redan haft ett antal trådar, känns inte som att denna kommer göra någon skillnad. Man kan naturligtvis inte generalisera så, det finns inget beteende som är gemensamt för samtliga eller majoriteten av individer i en viss åldersgrupp. Du kommer alltså inte bli ett dugg klokare. Sorry.

Några reflektioner kan du få ändå.

1. Vem vem? Jag har också fått höra det, det kan vara en känsla just där och då, eller romantiskt dravel, eller ren blåsning eller alldeles genuint menat.

2. Nej det kan man nog inte påstå att 50-åringar brukar göra men en del gör nog det, precis som en person av vilken ålder som helst då?

3. Ja det finns män som säger vad som helst för att öka utsikterna till sex, det finns också män som menar vad de säger. Som raggreplik betraktat torde den kamma noll dock då det knappast är att ta som en komplimang.

• Letthesunshine

tack för svar, "men ett antal trådar innan"? Är faktiskt helt ny här på FL och idag skrev jag mitt första forum-inlägg ever  

• fae
    Letthesunshine skrev 2016-07-01 22:28:35 följande:

tack för svar, "men ett antal trådar innan"? Är faktiskt helt ny här på FL och idag skrev jag mitt första forum-inlägg ever  

Nej det här är tredje tråden jag sett av dig, men jag behöver inte ifrågasätta det, poängterar bara att du troligen inte kommer bli klokare.
  • Anonym (Tolkning)

Jag är kvinna 40+ och jag skulle tolka det du beskriver som att han tycker att det är toppen att ha dig som älskarinna, uppskattar dig osv men om han verkligen hade velat mer så skulle du ha fått veta det vid det här laget.

• OF

Jag är inte 50 än på ett tag men jag säger så till min sambo för att jag känner så för henne.

Förövrigt tror jag att hur man uttrycker sig är mer knutet till hurdan man är som person även ålder.

• Letthesunshine

tack för svar! Såklart är det väldigt individuellt hur man uttrycker sig ...det är bara det att för mig är dessa ord "stora ord", och vill gärna tro att han är kär i mig. men å andra sidan, män kanske brukar säga sådana ord för att få det de vill?!

• Pussan

¨Alla¨ män tänker i första hand med kuken. MEN visst kan han mycket väl vara kär i dig för det. Olika ord betyder olika mycket för olika människor. Tyvärr finns det nog inga generella lösningar. 

• Letthesunshine
    Pussan skrev 2016-07-01 23:35:57 följande:

¨Alla¨ män tänker i första hand med kuken. MEN visst kan han mycket väl vara kär i dig för det. Olika ord betyder olika mycket för olika människor. Tyvärr finns det nog inga generella lösningar. 

inget fel i det heller, tänka med kuken går också bra vill bara höra männen tankar/reaktioner när de hör dessa ord...
Svar på tråden Män runt 50- hur tänker dem egentligen?