• Letthesunshine

Män i 50-års åldern- hur tänker ni?

Har en till-och-från relation men en fin man som jag är rätt så förtjust i (om inte mer). Vi är egentligen båda commitade i andra relationer men vi kan inte riktigt få slut på vår idyll- men vi kan inte få varandra heller. Det har pågått i nästan ett år nu,med flört, hångel, fina kärleksord ...men INTE sex. Jag vet dock inte riktigt var jag har honom - och har ingen  erfarenhet av den här typen av relationer så behöver lite hjälp här. 

Hur tänker ni/känner ni/ uttrycker ni er , män i 50-års åldern ?

1. När en man säger till en kvinna " Du är en drömkvinna"- vad menar han egentligen? hade han sagt " Du är min drömkvinna hade jag förstått, men "en drömkvinna"?!

2. Han säger alltid att jag är ...vacker, men en djup blick som gör nästan ont."  Så vacker som en sommardag"  Brukar 50-åringar verkligen uttrycka sig så? 

3. "Du är för perfekt" - ingen tidigare har sagt till mig att jag är perfekt,men kan det vara en raggningsreplik? Säger ni män till kvinnorna ni vill ligga med att de är perfekta, vackra, läckra, eller säger ni sådana ord bara när ni är kära, på riktigt. 

• Svar på tråden Män i 50-års åldern- hur tänker ni?
  • Anonym (Gubbsjuk?)

Har du någonsin hört talas om män i 50 års åldern som kanske har vuxna barn, och har varit tillsammans med samma kvinna i kanske 20,30 år? De kan bli helt galna och som tonåringar på nytt. De förälskar sig gärna i tjejer som är ca 20 år yngre, och som vill ha flirt eller allra helst sex. De är ofta otrogna, och man ser dem ofta gå in och ut från thaimasage kliniker. Väldigt nöjda och belåtna.

Ta honom som en flirt, och anta att han är gift och har tråkigt. Om det sen blir ni två, eller om det bara stannar vid en flirt, det får ju tiden utvisa?

Jag skulle dock aldrig vilja vara någons älskarinna, kk, eller hångelkompis. Men alla har en fri vilja här, och ett eget samvete.FlörtSolig

• Letthesunshine

tack för svar! Nu är det faktiskt så att han är skild och haft en del kvinnor sen dess, är i en särbo-relation nu ,sedan ett par år tillbaka.Men utan tvekan kan ha ju vara "gubbsjuk" Har som sagt inge som helst erfarenhet av sånt. Och jag ser mig inte riktigt på mig själv som älskarinna, iom att vi inte haft sex? 

• Anonym (Gubbsjuk?)

Man bestämmer själv var gränsen till "sex" börjar? Det brukar börjar med flirt och hångel, smekande ord, ljuvliga blickar. Jag vet inte om det absolut måste innebära samlag? Det är upp till var och en hur man definierar det?Flört

• Letthesunshine

sex är ändå samlag. det går inte att jämföra oskyldiga  kyssar och hångel men allt vad sex innebär. Hud mot hud, och jag vill inte fortsätta...men det finns en rätt så markant skillnad, när man han passerat den gränsen..tycker jag iaf...

Svar på tråden Män i 50-års åldern- hur tänker ni?