• Decibel84

Tallinn bäsa tipsen!

Vi tänkte ta en kryssning till Tallinn innan bebisen kommer.
    Jag har dåliga minnen av just båten över, tycker den är hemskt gammaldags och stel, inte alls om exempelvis birka eller cinderella.
    Men vi vill göra lite mer än att bara sitta på en båt och kolla på fulla människor:)
    Så nu tänkte vi Tallinn, vad bör vi  uppleva under dessa sex timmar?

Är det dyrt?

Hur är maten?

Ska vi växla in pengar eller betala med kort när man shoppar?

• Svar på tråden Tallinn bäsa tipsen!
  • Carambolan

Kolla om de har några prisvärda övernattningskryssningar är mitt tips! Vi kände som ni att den låååånga båtresan förtar mycket av nöjet, så vi bokade deras hotell-kryssning med en natt på Tallink Spa. Det var verkligen toppen. Bra hotell med stor badavdelning och massor av olika sorters bastu och andra "självbehandlingar", verkligen toppen trots att vi inte bokade några spabehandlingar. Vi hann då också se mycket av stan, äta riktig middag och gå en krogrunda på kvällen. När vi bokade kostade det bara marginellt mer än själva kryssningen, men det var förmodligen något kampanjpris.

• Decibel84
    Carambolan skrev 2016-07-02 10:40:31 följande:

Kolla om de har några prisvärda övernattningskryssningar är mitt tips! Vi kände som ni att den låååånga båtresan förtar mycket av nöjet, så vi bokade deras hotell-kryssning med en natt på Tallink Spa. Det var verkligen toppen. Bra hotell med stor badavdelning och massor av olika sorters bastu och andra "självbehandlingar", verkligen toppen trots att vi inte bokade några spabehandlingar. Vi hann då också se mycket av stan, äta riktig middag och gå en krogrunda på kvällen. När vi bokade kostade det bara marginellt mer än själva kryssningen, men det var förmodligen något kampanjpris.

Jag har kikat massor på hotell men flera av förslagen är två nätter, och då skenar såklart priset iväg..Verkar inte gå att välja en natt ..eller så kollar jag galet
  • Nyfikna72

Tallink spa kan ju förvisso vara bra men det kan också vara fullt av överförfriskade ryssar och finnar......när vi var där var det allt annat än avkopplande. Finns ett badhus/spa inne i gamla stan också men det vet jag inte vad det heter.

• Decibel84

Nu lyckades jag boka en natt när jag provbokade.
    Tripadvisor rekommenderar spa och conferense hotell iaf..
    hur mycket får  man bada i pool och spa när man är gravid?

• Nyfikna72

Det finns risker med allt............så länge ni inte är där en dag innan födsel så är det nog lugnt. Skulle risken vara stor med just spa så borde väl desto fler insjukna i allt möjligt efter sådana bad eller menar de att just bebisen kan drabbas?

Svar på tråden Tallinn bäsa tipsen!