Min flickvän är ofta sur.
Hennes känslor har med all sannolikhet svalnat eller försvunnit helt. Jag känner tyvärr igen mig i din flickvän i hur jag började bete mig mot slutet av mitt förra förhållande när känslorna försvann. Det kan tyckas fegt såhär i efterhand att jag inte sa något tidigare och lät det dra ut på tiden, men det tog i ärlighetens namn ett bra tag innan polletten trillade ner. Först så trodde jag att det bara var jag som var stressad och trött, men sen insåg jag att mitt avståndstagande berodde på att kärleken tagit slut.
Det absolut enda sättet för dig att få reda på hur det ligger till är att prata med henne och ställa henne mot väggen. Om det är så att hon tappat känslorna så kanske hon helt enkelt inte förstått det än eller förstått men blundar och hoppas att det ska bli bättre. Men det kommer det ju i så fall inte komma av sig själv, utan då är det läge att antingen ta en paus eller börja gå i parterapi, för att reda ut var problemet ligger. Det kan ju även vara så att hon drabbats av en depression som inte har med dig att göra. Då drar man sig i regel undan från både närstående och omvärlden.
Hursomhelst så ska du inte låta det fortlöpa utan att prata med henne. Så här ska du verkligen inte behöva ha det, utan det mesta tyder på att hennes känslor försvunnit och då går du vidare till någon som faktiskt älskar dig och visar sin uppskattning.