• Danniboy

Min flickvän är ofta sur.

Isabellisen skrev 2016-07-04 09:08:34 följande:
    Va? Jättegulligt att åka och köpa godis ju om man ska mysa på kvällen eller ha en man som lagar en romantisk middag och överraskar. Det är ju en sån gullig karl som man vill ha, så klart!
    Tvivlar jag inte på, men i TS fall är det uppenbarligen inte så uppskattat, och då måste man lära sig att säga ifrån. Spelar ingen roll om det är en kille eller tjej, om ens partner bara tar tar och tar utan att ge någonting tillbaka förtjänar han/hon inte ett skit.
  • Danniboy
    Anonym (Försvunna känslor) skrev 2016-07-04 14:49:46 följande:

Hennes känslor har med all sannolikhet svalnat eller försvunnit helt. Jag känner tyvärr igen mig i din flickvän i hur jag började bete mig mot slutet av mitt förra förhållande när känslorna försvann. Det kan tyckas fegt såhär i efterhand att jag inte sa något tidigare och lät det dra ut på tiden, men det tog i ärlighetens namn ett bra tag innan polletten trillade ner. Först så trodde jag att det bara var jag som var stressad och trött, men sen insåg jag att mitt avståndstagande berodde på att kärleken tagit slut. 

Det absolut enda sättet för dig att få reda på hur det ligger till är att prata med henne och ställa henne mot väggen. Om det är så att hon tappat känslorna så kanske hon helt enkelt inte förstått det än eller förstått men blundar och hoppas att det ska bli bättre. Men det kommer det ju i så fall inte komma av sig själv, utan då är det läge att antingen ta en paus eller börja gå i parterapi, för att reda ut var problemet ligger. Det kan ju även vara så att hon drabbats av en depression som inte har med dig att göra. Då drar man sig i regel undan från både närstående och omvärlden.

Hursomhelst så ska du inte låta det fortlöpa utan att prata med henne. Så här ska du verkligen inte behöva ha det, utan det mesta tyder på att hennes känslor försvunnit och då går du vidare till någon som faktiskt älskar dig och visar sin uppskattning. 

Bra skrivet. Tänkte skriva något i samma stil, men nu slipper jag. Weee :D
  • Danniboy

Glömde fråga - Har du pratat med henne ännu? Vill gärna ha en uppdatering. Hoppas verkligen du har bestämt dig att ställa henne mot väggen och prata med henne allvarligt om det här, för ju mer du skjuter upp det desto sämre kommer du må (säger det av erfarenhet). Och tyvärr så måste jag säga att du definitivt borde förbereda dig för det värsta, och om det nu kommer till det värsta så får du försöka tänka på att det är för det bästa. Hon uppskattar uppenbarligen inte dig längre, och har "börjat" ta dig för givet. Jag hade gjort som flera andra har tipsat dig om - Börja umgås mer med dina vänner, hitta på roliga saker, skaffa hobbys etc.

Men sen så MÅSTE du också lära dig att stå upp för dig själv.. Jag vet att du bara vill henne väl, men det är viktigt att ens välvilja inte går till överdrift till den grad då den går ut över en själv, och får en själv att må dåligt. Sa faktiskt upp kontakten med en tjej för ca 3-4 dagar sen som jag lärde känna online. Vi hade snackat en braaaa del under en 5 månaders period. Vi snackade om otroligt djupa och personliga saker, och klickade extremt bra (har aldrig klickat på samma sätt med en tjej förut). Vi hade i stort sett identiska åsikter kring allt möjligt (främst politik, men även mycket annat), och hade liknade livserfarenheter. Hursomhelst så blev jag blev snabbt väldigt givmild i vår "relation" - FÖR givmild - vilket jag ångrar så extremt nu i efterhand, då hon ABSOLUT INTE förtjänade det. Jag lät mig själv luras, och drogs med i ca 3 månader, tills hon började visa vem hon egentligen var allt mer och mer, och det var en person som INTE förtjänade min godhet.

Nu, meningen med att jag berättade den där lilla historien var för att jag vill att du ska fråga dig själv: "FÖRTJÄNAR hon verkligen min godhet? Min givmildhet?" För mig känns svaret ganska uppenbart, men det är viktigt att du tänker på det själv och kommer fram till din egna slutsats.

Hoppas allting löser sig, och lycka till med allting.

• Danniboy
    Anonym (Hugo) skrev 2016-07-05 23:01:26 följande:
    Jag tänkte prata med henne på fredag. Laga lite mat och göra det lite mysigt och hoppas inte det är som flera skriver och tror att hennes känslor för mig är borta. Skulle inte klara ett liv utan Saga!
    Hon är min livs kärlek och har alltid sett henne som min framtida fru och mamman till mina barn.

Tråkigt att läsa din historia, ni har ingen kontakt alls längre?
    Så... hur gick det? Du har inte kommit med någon uppdatering, :]. Jag hoppas allting gick bra. Önskar dock att jag hade slutat vara så lat och kommenterat ditt tillvägagångssätt när du skulle prata med henne, men men, förhoppningsvis gick allting bra.

Och ja, hon må vara ditt livs kärlek, men tyvärr kan man inte styra över andra personers känslor. Egentligen borde man aldrig bli för FÖR beroende utav en annan människa, hur svårt det än är att låta bli. Enklare sagt än gjort, helt klart, men man har inte direkt något annat val. Alternativet är ju att bli beroende av en annan person, sen bli helt förkrossad när den personen sviker eller lämnar en.

Och nej, vi pratar ingenting längre. Uppenbarligen så såg hon mig bara som en, och jag citerar: "snubbe på internet", trots att vi hade pratat om väldigt personliga och djupa saker, och chattat regelbundet i 3-4 månader. Ehh.. Ingen idé att slösa sin tid på en känslolös person. Hon är inte värd varken min tid eller min energi.
Svar på tråden Min flickvän är ofta sur.