• molly50

Min flickvän är ofta sur.

Lord Hans skrev 2016-07-03 13:52:57 följande:
    Japp, kvinnor vill inte ha en mespropp fast de kvinnor som skriver på FL försöker intala sig själva det. Kvinnor vill ha en riktig man.
    En riktig man är inte en hård och kall machotyp.
    Sådana går fetbort för mig.
    En riktig man,för mig,är en man som vågar visa sina känslor och som kan hjälpa till hemma med barn och andra sysslor,som kan vara jämställd och våga prata om saker.
    En man som bara ser kvinnor som madrasser med hål i som samtidigt ska sköta hushåll och barn är totalt oattraktivt.
    Och ja,jag är helt ärlig.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Hugo) skrev 2016-07-02 12:10:05 följande:

Jag och min flickvän har varit ett par i tre år och jag älskar henne tre gånger till månen och tillbaka.
    Aldrig haft en underbarare och sötare tjej. Men de senaste månaderna så är hon ofta sur och otacksam.
    Om jag förbereder en överraskning till henne och säger några dagar innan att den dagen hämtar jag upp dig efter jobbet och då ska vi iväg på en hemlig utflykt. Känns som att hon förväntar sig mer.

När jag står och lagar mat så hände det tidigare att hon kom in i köket och sa mm vad gott det luktar och gav mig en puss och nu förtiden så ligger hon i soffan med sin mobil och ropar om maten inte är klar någon gång.

Vardagsmyset älskar jag, ligga i soffan och kramas och pussas men hon vill inte göra det längre, om jag går fram till henne och börjar lukta henne i nacken och pussa på hennes hals så blir hon sur och lägger någon tvär kommentar. Kan få någon puss när jag kommer hem från jobbet men morgonpussarna när vi precis vaknat får jag definitivt inte längre.

På fredagarna slutar jag tidigt och då brukar jag göra det mysigt i lägenheten, laga god mat, skruva upp en flaska vin och tända ljus när hon kommer hem, hon brukar få en bukett med blommor och någon överraskning.
    Hon uppskattar det inte lika mycket längre känner jag för hon äter upp och oftast åker hon iväg sen till någon vän.

Hon överraskar aldrig mig med något men jag behöver inte det för bara jag har henne så är jag lycklig.
    Vill ha tillbaka min gamla Saga, hon som alltid var glad, som alltid ville hitta på saker tillsammans, hon som mer en gärna kunde pussas en hel kväll, som uppskattade när jag kom och hämtade henne mitt i natten osv och inte tar allt för givet.

Senast förra året kom hon varje dag och sa att hon älskar mig och la sig i min famn men nu var det länge sedan hon sa det, jag säger ofta att hon är det värdefullaste jag har i mitt liv och hur mycket jag älskar henne, sedan händer det att jag ibland skriver ner gulliga saker till henne på en lapp som hon ser när hon kommer hem, men hon tycker att det är löjligt och att man skrev brev när man gick på lekis.

Jag tycker det låter som att det är dags att ta ett allvarligt snack med din flickvän.
    Du låter som en toppenkille som säkert har alla möjligheter att träffa någon annan om din flickvän inte vill mer.
    Sedan tycker jag att du kan prova att börja umgås mer med dina vänner också och hitta på saker själv,utan henne, och bli mer svåråtkomlig för henne.
    Då kanske hon reagerar.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Dr Nail skrev 2016-07-04 00:03:27 följande:
    Hon "förtjänar" nada. Omg.....jag som trodde att jag var en toffel när jag tar bort fötterna från bordet :(
    Så TS är en toffel för att han visar sin flickvän att han älskar henne?
    Eller kan det rentav vara så att flickvännen inte inser vad hon har?
    Och om hon inser det men känner sig kvävd (vilket jag också kan förstå om det blir för mycket) så borde hon väl prata med TS om det,eller hur.
    Annars så
    Annars lär han ju fortsätta i samma banor om flickvännen inte säger något.

För övrigt så tycker jag att TS verkar vara en drömkille.
    Många tjejer föredrar det framför machokillar som ser sina tjejer som hushållerskor och madrasser med hål i.
    Det sistnämnda är totalt oattraktivt!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Danniboy skrev 2016-07-04 19:58:41 följande:
    Tvivlar jag inte på, men i TS fall är det uppenbarligen inte så uppskattat, och då måste man lära sig att säga ifrån. Spelar ingen roll om det är en kille eller tjej, om ens partner bara tar tar och tar utan att ge någonting tillbaka förtjänar han/hon inte ett skit.
    Det är absolut dags för TS att ta ett allvarligt snack med flickvännen. Det håller jag med om.
    Men jag tycker också att flickvännen borde kunna tala om vad som är fel istället för att bara sura.
    Hur ska TS annars kunna veta vad problemet är om hon inte säger något?
    Kanske kan de lösa problemet,kanske inte.
    Men de behöver hur som helst prata igenom det här ordentligt för att komma fram till en lösning.
    Och det gäller båda två. Inte bara TS.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Hugo) skrev 2016-07-06 00:35:10 följande:
    Det har jag svårt att tro att hon har, inte för att jag är bättre människa än någon annan men om jag tänker mig själv i den situationen om jag träffade en tjej bakom ryggen på Saga. jag skulle aldrig kunna se henne i ögonen igen eller ens kunna ge henne en kram utan att känna mig äcklad för vilket svin jag är, som kan göra så mot henne!

Sedan har jag heller aldrig förstått varför man inte lämnar sin partner om man är otrogen, är allt bra i förhållandet så är man inte otrogen, om hon nu som du säger tycker att vi inte har det bra så borde hon väl komma till mig och berätta hur hon känner? Tror verkligen inte hon skulle vilja såra mig så mycket, för hon vet hur mycket hon betyder för mig. 
    Jag håller med dig. Men tyvärr så tänker inte alla så.
    Det finns de som kan bedra sin partner utan att ta hänsyn till partnerns känslor.
    Jag har själv varit med om det.
    Alla kommer inte heller och pratar om det som bekymrar dem i förhållandet.
    En del har svårt för det.

Har du märkt om din flickvän försöker dölja sin telefon för dig,eller stänger ner datorn när du kommer in osv?
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Hugo) skrev 2016-07-08 15:02:20 följande:
    Hon har pinkod på sin iphone men det är hennes mobil, även om hon inte hade lösen så hade jag aldrig snokat i hennes mobil eller dator för det är hennes. Tror de flesta tänker så.
    molly50 skrev 2016-07-06 13:34:27 följande:
    Jag håller med dig. Men tyvärr så tänker inte alla så.
    Det finns de som kan bedra sin partner utan att ta hänsyn till partnerns känslor.
    Jag har själv varit med om det.
    Alla kommer inte heller och pratar om det som bekymrar dem i förhållandet.
    En del har svårt för det.

Har du märkt om din flickvän försöker dölja sin telefon för dig,eller stänger ner datorn när du kommer in osv?
    Nej hon sitter som vanligt med sin mobil, inte så att hon stoppar ner den i fickan när jag kommer och sätter sig bredvid. Men hon säger oftast en tvär kommentar när jag försöker närma mig henne och lukta och hålla om henne.
    Visst förstår jag att ibland vill man sitta ifred i soffan och inte ha en kille som vill vara nära henne men tycker det är för ofta som hon inte vill.

Jo absolut är jag medveten om att otrohet förekommer men ser inte varför hon skulle kunna vara det, nu kanske jag är självgod men jag ger henne komplimanger dagligen, ger henne kramar/pussar. Överraskar henne med både upplevelser och andra saker. Sex kan hon få när hon vill osv så hon känner sig speciell.
    Det jag försöker förklara att jag har mer förståelse att den ena är otrogen om kärleken är död, att hon aldrig får komplimanger eller känner sig uppskattad och älskad. Att närheten inte finns där utan man lever ihop som mer två kompisar än två som älskar varandra.

Jo,men hon borde ju ändå kunna tala om för dig om hon tycker att det blir för mycket.
    Mitt ex bedrog mig även fast vi hade det bra i vårt förhållande,så det kan hända.
    Jag säger inte att din flickvän är det,men jag tror att ni behöver prata.
    Om hon vägrar säga något så får kanske du lov att göra det.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Hugo) skrev 2016-08-11 12:24:10 följande:
    molly50 skrev 2016-07-29 12:57:23 följande:
    Ja,hur har det gått,TS?
    Har du pratat med henne?
    Pratade med henne och frågade om det var något som var fel och hon sa att det inte var det, så sa jag att det känns som att du ofta blir arg när jag vill vara nära dig. Då sa hon att jag kvävde henne med allt gos.
    Frågade varför hon inte sagt det för annars kan jag inte veta för jag gör det för jag älskar dig. Det hade hon inget svar på och jag sa att jag ska försöka ge dig mer utrymme även om det kommer bli svårt.
    Så jag tränade och umgicks med kompisar och hittade på andra aktiviteter utan henne, efter cirka 1,5 vecka så kändes det som min gamla underbara Saga kommit tillbaka. Inte riktigt men det kanske kommer under tiden.
    Nu tar hon initiativ till pussar och det var länge sedan hon gjorde det så jag hoppas det blir bra!

Skönt att ni verkar vara på rätt väg! 
    Jag hoppas att hon kan öppna sig och tala om för dig om hon har problem med något i fortsättningen.

Lycka till!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Aliyah skrev 2016-08-11 23:24:09 följande:

Killar ska behandla sin tjej som att hon är en kollega som man har en förbjuden flirt med på jobbet. Alltså små diffusa hintar om att du är kåt, men samtidigt hålla tillräckligt avstånd för att det inte ska räknas som otrohet.

Kvinnor blir galna av det :-P

Inte alla då.
    Jag föredrar en man som vågar visa sina känslor för mig.
    Han behöver inte vara ett plåster,men ändå våga visa känslor.
    Det finns ju mellanting också.
    Jag skulle bli galen av irritation av en man som knappt vågar ta i mig.
    Älskar han mig så ska han inte behöva vara rädd att visa det.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Min flickvän är ofta sur.