• Underhill

Min flickvän är ofta sur.

Anonym (Hugo) skrev 2016-07-05 23:01:26 följande:
    Jag tänkte prata med henne på fredag. Laga lite mat och göra det lite mysigt och hoppas inte det är som flera skriver och tror att hennes känslor för mig är borta. Skulle inte klara ett liv utan Saga!
    Hon är min livs kärlek och har alltid sett henne som min framtida fru och mamman till mina barn.

Tråkigt att läsa din historia, ni har ingen kontakt alls längre?
    Hm...kanske är jag ute och cyklar här, men kan det vara så att det blir lite lite för mycket av det hela. Med din uppvaktning av henne menar jag. Middag och vin och blommor för ofta så att säga. Har ni egna intressen där ni är för er själva? Kommer ni ifrån varandra lite på vardagarna/helgerna så ni hinner längta?
    E vi överens så kör vi
  • Underhill
    Furienna skrev 2016-07-06 16:59:23 följande:
    Även om det är så, så är ju det rätta att hon talar med honom om saken. Att hon förklarar för honom att det har blivit för mycket av det goda. Men inget kan bli bättre av att hon bara är sur och inte säger vad problemet är.

Sant
    E vi överens så kör vi
  • Underhill
    Anonym (Hugo) skrev 2016-07-08 15:08:01 följande:
    Ja hon träffar sina vänner och jag mina. Senast igår hade vi en grabbkväll. Käkade gott och såg på fotboll.
    Oftast när jag vet att hon ska ut med sina vänner så blir jag lite orolig. Gillar inte att hon är ute själv så sent så för det mesta så dricker jag aldrig när jag vet att hon ska ut så jag kan hämta henne sen. Skulle ändå inte kunna sova innan jag visste att hon var hemma tryggt.

Jo jag kan förstå ni som tycker att det kan bli för mycket, mina vänner påpekar det också men jag har svårt att låta bli, något som jag vill bli bättre på för precis som ni säger så blir det ingen överraskning tillslut.
    Jepp, lite så. Man kan känna sig lite "uppäten" så att säga om det blir lite too much om man är en individ som gärna har lite utrymme och klarar sig bra själv. Givetvis önskar även de bli uppmärksammade och uppskattade, men blir det för mycket får det motsatt verkan. Bra att du försöker jobba på det. Ett nästa steg kan vara att erkänna det för din partner och tala om för henne att du försöker ändra på dig eller fråga henne hur hon känner och tycker kring det!?
    E vi överens så kör vi
Svar på tråden Min flickvän är ofta sur.