tresbleu skrev 2016-07-03 02:23:54 följande:
Jag har inte tränat kampsport själv, men min flickvän har hållit på med det sen hon var liten och hon har även hållit i en självförsvarskurs.
Hapkido heter den stil hon håller på med och hon älskar verkligen det. Och jag vet av erfarenhet att det funkar bra som självförsvar för hon kan spöa mig utan några problem alls, fast jag är bra mycket större och starkare än henne haha.
Nu har hon ju i och för sig alltså hållit på sedan hon var 10 (hon är 24 nu), men man blir väl bättre ju mer man tränar, som med allt annat. Och så har det väl lite att göra med talang också antar jag.
Och varför skulle det vara för sent bara för att du är 25? Jag menar om du inte siktar på att bli världsmästare eller så, så är det väl aldrig för sent att börja träna!
Wow! Hapkido hade jag nog inte ens hört om förut! Skrattar lite åt ditt svar men det låter ju underbart! Hur bär din flickvän sig åt för att besegra dig? Låter som att du har utmanat henne?
Och det här med åldern. Tänkte att det kanske var en sådan sak som är lättare att ta till sig när man är barn eller att det tar väldigt lång tid att lära sig.