• Anonym (Hemorrojd)

Hemorrojder

Hjälp.. Har fått hemorrojder som sitter runt heeeela analen o även förmodligen fått en spricka pga förstoppning. Nu ör de kramp i hålet hela tiden o det drar ihop sig med jämna mellanrum så håret fladdrar bak i nacken. Gör såå svinigt ont.. Kör med yxocain salva just nu. Vad underlättar mer? Vad är bäst för hemorrojderna, sitta ligga eller stå? Är tryck hela tiden när ja står :(

• Svar på tråden Hemorrojder
  • Anonym (Hemorrojd)
    Anonym (Hemorrojd) skrev 2016-07-03 05:18:36 följande:

Hjälp.. Har fått hemorrojder som sitter runt heeeela analen o även förmodligen fått en spricka pga förstoppning. Nu ör de kramp i hålet hela tiden o det drar ihop sig med jämna mellanrum så håret fladdrar bak i nacken. Gör såå svinigt ont.. Kör med yxocain salva just nu. Vad underlättar mer? Vad är bäst för hemorrojderna, sitta ligga eller stå? Är tryck hela tiden när ja står :(

Ingen som vet o kan hjälpa mig? Håller fan på dör Av värken :(
  • Anonym (Haft samma)

Hej på dig. Haft liknande problem och det enda sättet att lösa problemet var operation. Fanns inga läkemedel som hjälpte för min del. Det som minskade smärtan dock var tabletter diklofenak som typ Voltaren. Finns att köpa receptfritt på apoteket i 25 mg och man kan ta upp till 3 x 50 mg om dagen.

• Anonym (Sara)

Jag hade ordentligt med hemorrojder imitten av min graviditet. Håll dem torra och smörj inte allt för mkt är mitt tips. Då torkar dom ut snabbast och slutar göra ont, använd då hellre suppar för hemmorojder. Efter förlossningen kom dom såklart ut igen och va större än ever. Kunde inte sitta av bland annat det på två dagar. Smörjde med xyloproct ibland och höll tort. Åt mörkt knäckebröd när jag hade det under graviditeten och det hjälpte och gjorde inte lika ont. Sen låg jag på sidan med en kudde mellan låren högt upp. Sen fixk jag tipset att ploppa in dem. Det gör svinont men gud så skönt de va en stund när dom hölls inne, många säger att man inte ska pilla men för mig blev dom mindre fortare när jag ploppa in dem och smärtan försvann. :p

• Anonym (Been there)

Mot smärtan hjälpte PIP (2 paracetamol och 1 Ibumetin) mig. Det blev jag ordinerad efter mina operationer av dessa jävla rövterrorister och som även hjälper när nya kommer. 2 doser per dag, morgon och kväll.

För att underlätta svullnad så körde jag på Scheriproct, både suppar och kräm.

Lider mig dig! Att gå med babianarsle är värsta känslan.

• Anonym (Hemorrojd)

Ja har köpt ac3 comfort. Vilket skämt jämfört med scheriproct & xyliproct. Hjälper ju absolut INGENTING!! ????????

• Anonym (Ont)

Min man har också haft det och han fick operera bort de. Beror på ifall du har de ute eller inne. För några veckor sen fick han ont igen då man får de lätt tillbaka men det sluta göra ont för några dagar sen. Mitt tips till dig är att sluta äta all stark mat, tom när det slutar att göra ont så får du akta dig med stark mat då det gör att de kommer fort tillbaka. Ät inte för mycket torr mat så som pizza, hamburgare osv.. Ät mer blöt ex pasta,soppa osv. Drick ett glas varm mjölk varje morgon blanda in en sked honung i. Ät en sked "marmelad fikon" varje morgon. Det du ska mest akta dig för är starkt tom peppar som du ex inte tycker är stark.

Gör det jag skrev så kommer det göra mindre ont för varje dag som går. Ifall du gör det och de inte slutar göra ont inom 4 veckor så får du gå till läkaren och säkert operera bort de. Men jag är säker på att det kommer hjälpa dig! Man behöver inte använda massa alvedoner direkt och vet inte vad!

• aifos88

Jag har fått hemorojjder efter min förlossning för 6v sedan, vet inte om det beror på dem men jag känner ett tryck neråt samt att det ömmar i svanskotan i samband med att jag känner det här trycket. Känns ju som att man behöver gå på toa hela tiden fast att så inte är fallet.

Kan detta vara pga hemorojjder??

Jag har kollat andra möjliga orsaker som buktande slidvägg, framfall osv men jag har ingenting sådant. Blir galen på detta?!!

• Anonym (Hemorrojd)
    aifos88 skrev 2016-09-27 13:48:20 följande:

Jag har fått hemorojjder efter min förlossning för 6v sedan, vet inte om det beror på dem men jag känner ett tryck neråt samt att det ömmar i svanskotan i samband med att jag känner det här trycket. Känns ju som att man behöver gå på toa hela tiden fast att så inte är fallet.

Kan detta vara pga hemorojjder??

Jag har kollat andra möjliga orsaker som buktande slidvägg, framfall osv men jag har ingenting sådant. Blir galen på detta?!!

Hej. Låter som hemorrojder o även kramp i analen. De kan man ha både pga hemorrojderna i sig o pga analfisur, vilket är spricka i ändtarmen..spricka kan man få pga förstoppning.
Svar på tråden Hemorrojder