Inlägg från: Anonym (Hemorrojd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hemorrojd)

Hemorrojder

Hjälp.. Har fått hemorrojder som sitter runt heeeela analen o även förmodligen fått en spricka pga förstoppning. Nu ör de kramp i hålet hela tiden o det drar ihop sig med jämna mellanrum så håret fladdrar bak i nacken. Gör såå svinigt ont.. Kör med yxocain salva just nu. Vad underlättar mer? Vad är bäst för hemorrojderna, sitta ligga eller stå? Är tryck hela tiden när ja står :(

• Svar på tråden Hemorrojder
  • Anonym (Hemorrojd)
    Anonym (Hemorrojd) skrev 2016-07-03 05:18:36 följande:

Hjälp.. Har fått hemorrojder som sitter runt heeeela analen o även förmodligen fått en spricka pga förstoppning. Nu ör de kramp i hålet hela tiden o det drar ihop sig med jämna mellanrum så håret fladdrar bak i nacken. Gör såå svinigt ont.. Kör med yxocain salva just nu. Vad underlättar mer? Vad är bäst för hemorrojderna, sitta ligga eller stå? Är tryck hela tiden när ja står :(

Ingen som vet o kan hjälpa mig? Håller fan på dör Av värken :(
  • Anonym (Hemorrojd)

Ja har köpt ac3 comfort. Vilket skämt jämfört med scheriproct & xyliproct. Hjälper ju absolut INGENTING!! ????????

• Anonym (Hemorrojd)
    aifos88 skrev 2016-09-27 13:48:20 följande:

Jag har fått hemorojjder efter min förlossning för 6v sedan, vet inte om det beror på dem men jag känner ett tryck neråt samt att det ömmar i svanskotan i samband med att jag känner det här trycket. Känns ju som att man behöver gå på toa hela tiden fast att så inte är fallet.

Kan detta vara pga hemorojjder??

Jag har kollat andra möjliga orsaker som buktande slidvägg, framfall osv men jag har ingenting sådant. Blir galen på detta?!!

Hej. Låter som hemorrojder o även kramp i analen. De kan man ha både pga hemorrojderna i sig o pga analfisur, vilket är spricka i ändtarmen..spricka kan man få pga förstoppning.
Svar på tråden Hemorrojder