• Anonym (Tess)

Ömma blygdläppar, vad göra?

Hej! Efter sex som väl antagligen gick lite väl hårt till i helgen har nu mina inre blygdläppar fått knäppen. Dom är svullna, ömma och kliar något otroligt. Hur ska jag lindra/läka detta? Och nej, jag tror ej det är svamp pga fina normala flytningar + har aldrig haft det förut.

Har hittills tvättat med jummet vatten och smörjt in med helosan och kokosolja. Det lindrar litet, men fortfarande en jäkla klåda.

Vad tror ni?

• Svar på tråden Ömma blygdläppar, vad göra?
  • Anonym (?)

Jag tycker det låter lite som du fåttå en allergisk reaktion, använde ni nån kondom/glidmedel/sexlesaker..? Du skulle kunna prova att ta receptfri antihistamin, annars är det nog bara att avvakta och söka vård om det blir värre.

• Anonym (Wildrat)

Köp Cortimyk på Apoteket. Den hjälper mot både svamp och allergiska reaktioner och stillar klåda.

• MammAmma

Det kan vara svamp eller en begynnande svampinfektion även om flytningarna inte är gryniga. Eller så kan det som anonym (?) skriver, vara en allergisk reaktion. Som anonym (Wildrat) skriver, smörj med Cortimyk, och köp Lactalgel eller slidpiller med mjölksyrebakterier som återställer den naturliga balansen. Hjälper inte det så är det sannolikt svamp, eller i värsta fall en könssjukdom.

Svar på tråden Ömma blygdläppar, vad göra?