Behöver hjälp
Jag har en eller kanske flera funderingar vad gäller det här med barn och Ni här inne verkar så erfarna så Ni kanske kan tipsa eller dela med Er av egna erfarenheter.
Jag har barn med en pappa som har ganska stort ointresse i sina barn. Vi bodde efter separationen båda i samma kommun men nu har han flyttat till annan kommun, jag har barnen skrivna hos mig och har alltid haft, och nu när jag vill ta barnen och flytta till mitt livs kärlek så säger han nej. Jag har räknat ut att han under det senaste året haft barnen ca 20% och då har vi delad vårdnad.. Han har aldrig varit med på utv,samtal, luciafirande, skolavslutningar eller nånting.
Jag funderar på att bara flytta och skicka en flyttanmälan och så kommer ju han få en lapp i sin brevlåda som han inte kommer att godkänna och då blir det en vårdnadstvist. Han har alltid prioriterat sitt jobb före sina barn och alltid haft ursäkter till både det ena och det tredje.
Jag "vann" rätten till hela barnbidraget hos FK då barnen mer eller mindre alltid är hos mig.Jag blir besviken på han att han ska förstöra för mig bara för att jäklas... Varför ska jag inte få flytta då han själv gjort det?
Det handlar inte om att jag ska ta barnen ifrån honom utan att jag vill bo med den jag älskar och barnen säger själva att de vill flytta med mig. De har massa vänner där min kille bor och där deras pappa bor har de inga vänner alls.
Jag funderar på att bara ta mitt pick och pack och flytta men vad händer då?
Nån som har koll?