Jag hade vänt mig till familjerätten först i ditt fall. Om man flyttar så att det blir ca 10 mil emellan er föräldrar är varannan vecka en omöjlig sak att lösa med skola och fritids. Jag tycker det är mest moraliskt riktigt att prata om detta och lösa situationen (han eller du blir helgförälder) innan man bara flyttar.
Pappan gjorde inte rätt när han flyttade men two wrong does not make one right som det heter. Rent tekniskt skulle pappan kunna få ett "ryck" och flytta längre bort från dig och ta barnen med sig, det är ett högt spel att riskera det. För om du minns det jag skrev innan så kan en vårdnadshavare flytta med barnen och få dem skrivna hos sig oavsett om den andra skriver under blanketten eller inte. Jag hade inte vågat chansa...
Anonym (Me) skrev 2016-07-05 13:52:07 följande:
Tanken är att de ska vara varannan vecka men de har inte varit hos sin pappa på tre veckor nu och så är det hela tiden. De är där max typ 4-5 dagar i månaden... Därav att jag känner att jag inte ska behöva bo kvar. Jag vantrivs här där jag bor, vårt gamla gemensamma hus som jag bor kvar i.. Jag har bott kvar för barnens skull men nu har det gått snart 4 år sen jag träffade min kärlek så nu känner jag väl lite att det är min "tur"..