• Anonym (:)

Misstänkt barnmisshandel

Hade barnet fått något läkemedel nyligen?

Vaccinerats inom några månader?

Anonym (Lillahjärtat) skrev 2016-07-07 12:21:48 följande:

Ja 1,5 innan vi åkte till akuten. Om jag minns rätt va sprutan mot röda hund, mässling och något mer.

Jag sa det på akuten att BVC sa "han kan få röda prickar om någon vecka" men dom viftade bort det

Det har vi åter igen ett klassiskt fall där föräldrar blir anklagade för misshandel när det i själva verket är sprutan. Det är många som har fått biverkningar av sprutan.

Ett av mina barn hade vaccinerats i flera år när han fick andra dosen mpr så fick han röda ögon, ont i magen, kräktes 2-3 gånger, hög feber, astma och ett kort andningsuppehåll och sedan förskylning på förskylning och fortsatt sänkt immunförsvar i ett halvår. Vi blir aldrig kräksjuka i vår familj och jag har aldrig sett något av symtomen tidigare där och då började min sökning efter svar på om vaccin inte är så bra och idag är jag övertygad och vaccinerar inte längre något utav barnen. Yngsta är ovaccinerad.

Tyvärr rapporteras knappt 10% utav biverkningar och läkare verkar inte ha tillräckligt med varken kunskap eller vilja att inse problemen.

Och det är samma sak med föräldrar tills dom drabbas själva.

Jag rekommenderar dig att läsa på om vaccinskador risker och biverkningar.

Kanske på Vaccin.me eller liknande.

Och gå till en privatläkare och berätta om din oro över vaccinets biverkningar. Vi har aldrig fått ett erkännande utav skolan som gav vaccinet men en annan läkare vi var hos förstod att det var biverkningar av vaccinet.

Lycka till verkligen! Hoppas att ni får rätt hjälp och stöd och att soc-utredningen läggs ner.

Skriv tbx här om du undrar över något. Kram
    metervara skrev 2016-07-07 14:44:00 följande:
    Ditt barn blir sjukt, som barn blir jämt och ständigt under småbarnsåren, och du söker efter förklaringar på internet (varför?) och nu tror du dig veta svaret. Att riktig forskning inte stöder dessa teser om "vaccinets biverkningar" spelar ingen roll, ty du har ju anekdotisk bevisföring att stödja dig mot.

Jag tycker att du ska läsa på om ämnet vaccin och biverkningar!

Anonym (Lillahjärtat) skrev 2016-07-08 22:27:38 följande:

Kärl bristningar, men det visste inte jag innan läkarna sa det.

Det är inte utan anledning som jag frågade om barnet har vaccinerats nyligen eller har fått något annat läkemedel, och det var precis så som var fallet.

Det är förmodligen biverkningar på vaccinet.

Det spelar ingen roll att barnet har vaccinerats tidigare.

Man kan reagera efter första eller flertal sprutor.

Tycker att du ska läsa litegrann här till en början

vaccin.me/2013/08/21/konfidentiellt-dokument-fran-gsk-avslojar-att-det-vanliga-vaccinet-infanrix-orsakar-plotslig-spadbarnsdod-och-autism/

w01.freezepage.com/a/14522/46419SNRNQKYHDA/0
Svar på tråden Misstänkt barnmisshandel