• Anonym (Villhaettsexliv)

Sex när man har små barn.

Antar att det finns fler som har samma problem som jag/vi. När min sambo blev gravid med första barnet 2010 fick hon problem med foglossningsbesvär och allt annat man kan tänka sig under graviditeten. När det sedan blev dags för förlossning gick i princip ingenting bra (alla överlevde dock). Sexlivet var obefintligt i ca 4 år (2ggr /år kanske). Inget sex första året dock. 2015 kom dock barn nummer två efter tillhörande foglossningsbesvär och kejsarsnitt pga den svåra första förlossningen. Nu är sexet helt borta. Jag tycker att jag har försökt att uppmuntra till sex. Ge utrymme för egentid. Visa tillgivenhet och respekt. Hon säger att hon har lust men att den kommer när hon är ifred. Hon säger att hon älskar mig och allt men jag har svårt att leva i en parrelation helt utan sex.

Ska jag ge mera tid och när ska man ge upp?!?

• Svar på tråden Sex när man har små barn.
  • Anonym (!)

Har hon spiral ? Det kan ge mindre sexlust om det är typ Mirena spiral

• Anonym (Dilemma)

Det som är dilemmat oftast. Sitter i huvudet och förmodligen har hon tappar lusten på sex och fokuserar på barnen. Förstår din känsla till lusten men vad ska man göra som man? Lämna ungar i sticket för att sexlusten hos henne dämpats. Nej gud jobbigt läge. Antingen håll ut eller öppna diskussionen med henne om du kan tillåtas ha en kvinna enbart för sex?

• Anonym (Parpodden)

Lyssna på parpodden! Där får de hjälp och många bra råd till att skapa ett bättre sexliv trots små barn och ett stressigt liv. Lust föder lust brukar man säga och det stämmer väldigt bra. Tips!

• Anonym (Villhaettsexliv)

Näe, ingen spiral inga p-piller. Skulle tro att det sitter i huvudet som (dilemma) skriver. Det är bara jävligt svårt att komma åt problem som sitter där.

Lust föder lust...det är jag säker på. Men problemet verkar ju inte vara lusten (hon säger att hon har lust) utan problemet verkar vara att dela den med mig. Vi har haft barnvakt ca tre gånger sen barn ett kom. Möjligheterna till barnvakt är i princip obefintliga. Inga närstående anser sig ha tid att hjälpa. De gånger vi haft bv är hon för sliten för sex???? Vår enda chans är att ha sex när barnen sover=för trött alt. ingen lust. Att lämna känns som ett mkt dåligt alternativ jag älskar henne och attraheras av henne. Jag vill ju finnas nära våra barn också.

Jag vill veta hur man väcker vildkatten som jag förälskade mig i en gång i tiden.

• Underhill
    Anonym (Villhaettsexliv) skrev 2016-07-08 10:22:37 följande:
    Näe, ingen spiral inga p-piller. Skulle tro att det sitter i huvudet som (dilemma) skriver. Det är bara jävligt svårt att komma åt problem som sitter där.
    Lust föder lust...det är jag säker på. Men problemet verkar ju inte vara lusten (hon säger att hon har lust) utan problemet verkar vara att dela den med mig. Vi har haft barnvakt ca tre gånger sen barn ett kom. Möjligheterna till barnvakt är i princip obefintliga. Inga närstående anser sig ha tid att hjälpa. De gånger vi haft bv är hon för sliten för sex???? Vår enda chans är att ha sex när barnen sover=för trött alt. ingen lust. Att lämna känns som ett mkt dåligt alternativ jag älskar henne och attraheras av henne. Jag vill ju finnas nära våra barn också.
    Jag vill veta hur man väcker vildkatten som jag förälskade mig i en gång i tiden.
    Vad tror hon själv det kan bero på? Kan ni prata om det? Att hon varit en "vildkatt" tidigare tror jag ändå gör att det finns goda förhoppningar till att hitta tillbaka till något liknande. Skulle tro på din beskrivning att det är mycket annat som upptar hennes och er tid. Skulle gissa att lusten finns med får stå tillbaka för mycket annat. Det är hur som helst lite åt det hållet jag har fått det förklarat för mig. Allt eftersom barnen blivit äldre har det blivit lite mer och lite enklare. Men inte utan en dialog.
    E vi överens så kör vi
  • Anonym (sömn viktigt)

Jag var likadan efter vårt barn kom, vi hade inget sex första året. Jag ammade och var konstant trött. när barnet väl sov ville jag också sova. MIn man tyckte så klart det var jobbigt att det inte blev nåt sex.Men jag orkade helt eneklt inte. 
    Så fort barnet slutat amma tog han tag i det på ett bra sätt. Två nätter i rad tog han hand om barnet. Han sa åt mig att sova. jag fick till o med lägga mig i gästrummet. sov två hela nätter ostörd och kände mig genast piggare. Då märkte han av att jag piggat på mig och förförde mig när barnet sov den tredje natten.. det var helt magiskt, kändes som första gången igen, pirrigt och häftigt. Efter det blev jag mer o mer sugen. Han vet att min lust hänger ihop med min sömn så nån gång i veckan tar han natten trots att han jobbar, det får mig piggare och jag "orkar" ha lust :)

Så mitt tips till dig är att vara lite extra omtänksam, se till att hon får sova ut ! Det kan göra underverk!

• Underhill
    Anonym (sömn viktigt) skrev 2016-07-08 10:36:49 följande:
    Jag var likadan efter vårt barn kom, vi hade inget sex första året. Jag ammade och var konstant trött. när barnet väl sov ville jag också sova. MIn man tyckte så klart det var jobbigt att det inte blev nåt sex.Men jag orkade helt eneklt inte. 
    Så fort barnet slutat amma tog han tag i det på ett bra sätt. Två nätter i rad tog han hand om barnet. Han sa åt mig att sova. jag fick till o med lägga mig i gästrummet. sov två hela nätter ostörd och kände mig genast piggare. Då märkte han av att jag piggat på mig och förförde mig när barnet sov den tredje natten.. det var helt magiskt, kändes som första gången igen, pirrigt och häftigt. Efter det blev jag mer o mer sugen. Han vet att min lust hänger ihop med min sömn så nån gång i veckan tar han natten trots att han jobbar, det får mig piggare och jag "orkar" ha lust :)

Så mitt tips till dig är att vara lite extra omtänksam, se till att hon får sova ut ! Det kan göra underverk!
    Jag är helt med på den biten och har erfarit och förstått att det mer eller mindre funkar så. Det är och låter också logiskt och rimligt...det jag har lite lite "svårare" för är att det intima helt uteblir...menar här att det finns andra sätt att "hjälpa sin partner" än att ha penetrerande sex. Var det något du funderade på eller reflekterade över? Även det faktum att, som du beskriver, din man jobbar/jobbade, troligtvis fulltid, och gjorde detta för dig/er...och kunde managera en erektion trots att han högst troligt var rätt trött...här gissar jag dock att hans lust övervinner tröttheten i viss mån. Absolut inget illa ment...förstår du hur jag tänker?
    E vi överens så kör vi
  • Anonym (sömn viktigt)
    Underhill skrev 2016-07-08 10:46:28 följande:
    Jag är helt med på den biten och har erfarit och förstått att det mer eller mindre funkar så. Det är och låter också logiskt och rimligt...det jag har lite lite "svårare" för är att det intima helt uteblir...menar här att det finns andra sätt att "hjälpa sin partner" än att ha penetrerande sex. Var det något du funderade på eller reflekterade över? Även det faktum att, som du beskriver, din man jobbar/jobbade, troligtvis fulltid, och gjorde detta för dig/er...och kunde managera en erektion trots att han högst troligt var rätt trött...här gissar jag dock att hans lust övervinner tröttheten i viss mån. Absolut inget illa ment...förstår du hur jag tänker?
    Jag tar inte illa upp och jag förstår precis hur du tänker. Och ja det finns såklart annat man kan göra än rent regelrätt sex. Vi behöll närheten även om det inte ledde till sex. alltid kramas en stund innan sovdags, alltid pussa o krama på morgonen. Sitta när varandra, hålla en hand på varandra. stryka över armen när man går förbi. pussas mycket. Så vi hade alltid närheten även om det inte ledde till sex. Vid några tillfällen då jag verkligen inte orkade få till nån lust så runkade jag av honom i duschen .. vi duschade tillsammans för att försöka väcka min lust men det funkade inte för mig, men han blev så kåt så självklart hjälpte jag honom med det :)
  • Anonym (Wow)

Sömn viktig. Vilken underbar man du har. Va rädd om honom. Många män skulle nog bara sitta och sura

• Anonym (sömn viktigt)
    Anonym (Wow) skrev 2016-07-08 13:03:59 följande:

Sömn viktig. Vilken underbar man du har. Va rädd om honom. Många män skulle nog bara sitta och sura

Jag vet, jag är lyckligt lottad! han är bäst :) Men vi båda arbetar aktivt med vårt förhållande också.
Svar på tråden Sex när man har små barn.