• Anonym (ont)

Förhårdnader- medicinsk fotvård?

Hej,jag undrar om någon tagit bort förhårdnader hos fotvården? Är lite orolig och undrar hur det går till? Om någon vill berätta,skulle jag vara tacksam.

• Svar på tråden Förhårdnader- medicinsk fotvård?
  • Anonym (B)

Jag har gjort det ett par gånger och det är absolut inget att vara orolig för.
    Jag vet inte exakt vad hon gör med mina fötter, men det har inte varit någon smärta inblandad.
    Tvärtom så är det så skönt både att bli ompysslad och få fötterna fixade.
    Det "svåraste" har varit att lyssna på hennes ordsvada, hon är inte tyst en sekund min fotterapeuft, mycket snacksalig dam, men det kanske inte gäller alla terapeufter.Glad
    Allvarligt, var inte orolig, du har bara en skön stund att se fram emot. 

• Anonym (ont)

Används någon typ av kniv?Kunde du gå  direkt efteråt?

• Anonym (B)
    Anonym (ont) skrev 2016-07-05 15:02:43 följande:

Används någon typ av kniv?Kunde du gå  direkt efteråt?

Kniv har jag inte sett till någon, men jag sitter och slappnar av och kollar inte vad hon gör.
    Hon sätter mig i en stol och fötterna i ett fotbad, sen tar hon en fot i taget, och jag slappnar bara av. 
    Men jag tror hon har en slipmaskin som hon använder, men som sagt nån smärta har jag aldrig känt.
    Jadå, jag går jättebra efteråt, direkt, kanske bättre än vanligt eftersom fötterna mår bättre.
  • Anonym (ont)

Tack för svaret,nu är jag lite lugnare.

• Alexi

Det är ju död hud som tas bort så det känns ingenting. De skrapar eller filar bort, för hand och med maskin. Underbart skönt är det att få fötterna ompysslade!

Svar på tråden Förhårdnader- medicinsk fotvård?