Tandsten hos hund?
Jag misstänker att min hund har ont i en tand på grund av att hon har svårt att tugga hård mat/inte vill göra det. Men hon luktar inte illa i munnen. Min gissning är ändå att det är tandsten som ställer till det. Det är inte jättemycket men lite, lite grönt och gult precis vid tandköttet och sedan en liiiiten rand precis ovanför som är lite röd. Det är knappt det syns men jag beställde tid hos vet på torsdag för det känns som att det måste vara något fel med tänderna. Jag antar att de först bara kollar på tänderna och att en sedan får en ny tid? Någon som vet vad det kan tänkas kosta?
Jag tittade sedan på min yngre hunds tänder och jobbigt nog såg jag hon har ännu mer tandsten, men det är "bara" gult.Jag har läst runt lite och det står att en bör borsta tänderna på hundarna varje dag för att slippa tandsten? Men vem gör det? Jag tänkte testa och se om det överhuvudtaget går i alla fall.
Men hundar behöver väl inte ha ont av att ha tandsten utan det är väl om det blir någon infektion i tandköttet av det? Någon som vet?