Inlägg från: Anonym (Välkommen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Välkommen)

Utbränd och flytta till Helsingborg?

Det där är ju jättesvårt att svara på. Beror ju helt på dina betyg. Men universitet finns i Hbg som är en del av Lunds universitet. Och då borde du ju, som jag har för mig, också kunna ansöka och gå i Lund om du har en studentlägenhet i Helsingborg.

Vad gäller den vanliga bostadsmarknaden är en lägenhet här svårt att få eftersom det är en attraktiv stad att bo i som tillhör Öresundsregionen. Därmed är lägenheterna inte bara svåra att få utan också relativt dyra. Krävs ett antal år i bostadskö för att få ens en enkel, mindre hyresrätt i ett "sämre" område. Men kan du tänka dig att flytta utanför stan/nån pendlingsort i närheten är det förmodligen lättare.

Jag önskar dig all lycka till och välkommen till vår vackra stad om du väljer det! :)

• Anonym (Välkommen)
    Anonym (Hbg) skrev 2016-07-06 18:58:54 följande:

De bygger ju nya studentbostäder både i Närlunda, Furusundsparken och GA torg. Lägenheter går nog att få tag i.

Furutorpsparken menar du. Ts är redan beviljad studentboende så det är inte där frågan ligger.

Att hitta "vanlig" lägenhet är som jag skrev innan svårt. Bara en orenoverad 1a i ett sämre område kräver som sagt flera år i kö. Systerdottern stod i 3 år för denna. Hon ansåg sig ha extrem tur som lyckades.
Svar på tråden Utbränd och flytta till Helsingborg?