Vårbebisar efter IVF 2016
Halfmoon > åh vad skönt, mysigt att få se!
BK1986 > hoppas svullnaden hunnit lägga sig mer nu!
Själv nojar jag lite (hm) över inga symptom.... Men försöker tänka positivt!
Halfmoon > åh vad skönt, mysigt att få se!
BK1986 > hoppas svullnaden hunnit lägga sig mer nu!
Själv nojar jag lite (hm) över inga symptom.... Men försöker tänka positivt!
BK1986 > jo, visst är det så. Har frågat både min läkare samt på mvc om det, och de säger det är vanligt det också...
Gjorde vul privat i v 6+3 och såg pickande hjärta <3
Så hjälpte lite mot oron. Är nu i v 8+3, så blir tidigt ul via mvc i vecka 12+nånting.... De ville inte göra tidigare.
Idag har jag slutat med lutinus också, känns nästan nervöst eftersom man haft det så länge, en månad sen plusset!
Hur ser det ut för er framöver?
halfmoon > Bra svar, det har du rätt i - hade det varit en fördel att hålla på längre med progesteron så hade ju alla kliniker skrivit ut extra, det är ju som du säger inte den största kostnaden.
Men håller med dig BK1986 att det är lite konstigt att klinikerna ger så olika...å andra sidan är de olika med flera andra saker också. Jag skulle ta Lutinus till o med v 8.
Har också fått olika besked kring tunga lyft; min läkare här i Sverige tyckte det var helt okej, fast inte tunga soffor/möbler) medan kliniken i Danmark sa helt nej till alla lyft. När det gällde sex efter ET så var det vänta 14 dagar enligt Sverige, och enligt Danmark inget hinder alls, kunde typ haft dagen efter ET tyckte de (om man nu ville - det ville jag INTE haha).
ja, tiden sniglar sig fram tycker jag! Då har jag ändå semester...men tankarna på pyret i magen finns ju där hela tiden...känns mysigt :) Men vill gärna vara lite längre gången, längtar efter att ha synlig gravidmage haha :)
Hejmennej >Vart gör ni NIPT?
Hejmennej > Förstår också ditt oroande, är likadan själv... Fast jag har INGA symptom mer än svullen mage på kvällarna (?)
Jag har ingen koll inbokad förrän 10 aug, då är jag i v 10+4 typ och gör kub...
Har varit sååå nära att boka eget extra vul.... Men det löste sig av att min läkare har semester nu till mitten av augusti, haha.... Så nu försöker jag bara slappna av. Tänka på att jag fått se hjärtat slå. Att allt kommer gå bra!
BK1986 > FY f*n vilken otroligt sorglig nyhet att läsa! Jag har inte varit aktiv här utan kollat in sporadiskt, då vi varit på semester. Så detta var bland det första jag läste nu.
Jag vet att det inte finns några bra ord att säga. Ändå - är ledsen för er skull. Så otroligt orättvist det är att sånt ens händer. Ta hand om er i sorgen! :(
Jag har ultraljud som del av KUB nästa vecka på onsdag. Oroar mig väldigt mkt då jag inte har varken symptom eller mage (förutom svullnad på kvällarna). Har ingen aning (såklart) om det lilla pyret i magen mår bra.
Hej alla, tiden tickar på här också, är i vecka 13 nu och imorgon är det dags för kub ultraljudet! Har längtat så länge, men är samtidigt nervös! Känner så igen mig i det du skriver, Harmonica! Och även ni andra. Längtar efter att känna fladder o sen rörelser....
Imorgon ska jag fira med att köpa nåt litet plagg har jag bestämt, om allt ser bra ut och pyret har växt som h*n ska!
Tack Hejmennej, och grattis till det bra provsvaret!! Så skönt!
Vi gjorde ju kub ultraljudet idag, och fick se en sprallig bebis i precis rätt storlek! Helt fantastiskt att man kan se så väl, i vecka 13,allt från nästipp till ben o armar o hjärta! Var orolig för ma innan så blev sp himla glad, har ju knappt haft (och har) inga symptom.
Kub visade hög risk för trisomi 21, 1/39. Å andra sidan såg nackspalten fin/normal ut sa BM, så gissar det är min ålder (40) samt blodprov som drar upp risken. Vi erbjuds fostervattenprov nu, men har inte bestämt hur vi gör. Förmodligen inte...
De andra trisomierna var låg risk.
Känner mig inte så orolig nu, utan mest bara lycklig!!
Tindra1985 > lycka till med vul på måndag!
Minipeach > lycka till på ert kub nästa vecka! Jag hade nog bokat en resa i ert fall men kanske med avbeställningsskydd? Tror det kommer gå bra!
Vad skönt att höra att det går bra här :) mysigt att höra hjärtljud Tindra85!
Vi var på RUL i fredags, såååå underbart, allt såg bra ut! så nu ska jag avslöja på jobbet mm, och sluta gå i bylsiga kläder :)
Har varit lite orolig för att de skulle se nåt hjärtfel eller liknande på Rul, för vi fick inte så bra resultat på kub. Men allt såg ut precis som det skulle iallafall nu!
En liten pojke troligtvis :)
Glömde skriva att jag precis gick in i vecka 20,och hela veckan som varit kunnat känna små små buffar! Underbart mysigt :) sambon kände också, utanpå!
Jag mår jättebra i det stora hela , enda oron är att jag blöder litelite hela tiden sen över en vecka tillbaka. Ska tydligen vara från den polyp de hittade när de kollade sist... Men det är oavsett psykiskt påfrestande att blöda!
Är i vecka 21 nu, bf 17 februari. Fortfarande så glad över att allt såg fint ut på Rul!
Har hunnit glömma vilka veckor ni andra är i?
Hur går det för alla? Ingen mer som har bf vinter/tidig vår 2017 här på FL? :)
Hej!
Går bra här. Är mitt i v 29 nu och börjar längta efter att sluta jobba och sen efter bebis. Känns som en evighet kvar fastän det bara är 2,5 månad till bf. :) Ska köpa säng om några veckor och fixa bebisens sovplats m.m. Sen kanske det börjar kännas verkligt. Fortfarande svårt att tro att det kommer en bebis även om det är hela havet stormar i magen om nätterna.
Hur går det själv?
Låter skönt att gå hem från jobbet efter december, verkligen ha ett gott nytt bebis-år sen! Ja, det är ganska mkt grejer jag gärna vill ha hemma, både för att det känns bra och det är kul. Måste ju vara inställd på att allt går bra, men som du säger vet man aldrig exakt när bebis kommer ut heller, så skönt att ha saker fixade.