• Anonym (Lost)

Tänder inte på min sambo.....

Är helt lost. Vet varken ut eller in längre.

Min sambo var normalbyggd när vi träffades för 7 år sen. Hon tränade och hade koll på maten. Sen när vårt första barn kom för 5 år sen så lade hon på sig lite vikt, vilket inte störde mig det minsta. Sexlivet var väl inte det bästa som ni föräldrar kanske vet när bebisen kommer i början och några månader efter det.

Vi ville ha en till ganska tätt inpå och så hon blev gravid igen, fine. Men under den graviditeten gick hon upp massor. T om hon blev rådlös över den viktuppgången, men hon skulle se till att jobba med vikten efter förlossningen. Men det blev inge jobb med det, hon gick bara upp och upp i vikt.
    Det här var för 3 år sen och hon är stor nu......och det är där mitt problem ligger. Jag tänder inte på hur hon ser ut.

Eftersom jag också tränar och har koll på maten (vilket hon också har) så har jag försökt peppa henne i alla lägen för att hon ska gå ner i vikt, men det går inte. Har försökt få henne att börja springa, det går inte (Hon löpte när vi träffades). Vi köpte en hund så hon skulle börja springa med hunden på olika kurser m.m (Agility)....nej. Har försökt i 3 års tid att hjälpa men utan framgång. Vet inte vad jag ska göra längre. Jag är 35 år och är i mina bästa år och det känns som att jag kastar bort tiden på inget. Har 2 underbara barn och sambo, men det här med vikten stör mig.
    Jag tänker på sex konstant. Det har gått såpass långt att jag tittar på varje kvinna/tjej när jag är ute, kan inte kolla på nåt annat. Det har även gått såpass långt att jag undviker att prata med det kvinnliga könet på jobbet (om jag kan undvika...inte så lätt när man bara jobbar med kvinnor) för att jag blir kåt av det lilla minsta ögonkontakt och för att jag är rädd för att jag ska göra nåt dumt som att få för intim kontakt med en kollega, då jag är rädd för att prata om intima saker eller komma in på djupet om ett ämne. Vissa av mina kollegor kan prata om allt, vad dem tänder på och såna saker......går igång på tamefan inget, nästan.
    Otrohet existerar inte i min värld, måste jag påpeka. Så jag vet inte...är väl samtidigt rädd att jag ska tappa kontrollen eftersom jag är så laddad om jag skulle få chansen till sex eller liknande. Får höra hela tiden att jag ser bra ut och är rolig, så det är kul med bekräftelse men samtidigt jobbigt. 

Sex är viktigt för mig och om jag fick bestämma så skulle jag ha det iaf 3 gånger i veckan, men jag kan räkna på fingrarna hur många gånger vi har haft det på dom här 3 åren vilket tar på en. Mår inte bra av det här. 
    Det jobbiga också är att hon luktar inte kvinna längre...hon luktar mer....järn. Kanske låter konstigt, men hon luktar fränt, även fast hon har duschat. 

Vad ska man göra när man försökt allt och varit där vid hennes sida hela tiden men inget händer. Jag orkar inte dalta med en vuxen människa. 
  • Svar på tråden Tänder inte på min sambo.....
  • Asirna

Du får väl komma med något att du är orolig för hennes hälsa.
    Nämn dock aldrig hennes vikt för det kan totalt förstöra henne.

Men skrev detta förslag till någon annan också.

Gå en danskurs tillsammans, där både motionerar ni sam det är rätt romantiskt med sin partner.

• Underhill

Kolla igenom skafferierna och skippa potatis, pasta och ris. Byt ut detta mot blomkål, broccoli, spenat m.m. Om ni äter bröd, ät surdegsbröd och eller helst bröd med mycket fibrer i. Framför allt...försök att minimera eller eliminera intaget av socker!!...räcker gott med att ta en rask promenad på 30 minuter varje dag i början. Mät och väg er båda innan och peppa peppa peppa...håll stången!!

E vi överens så kör vi
  • Anonym ((A))

Kan absolut förstå dig. Folk får gärna tycka att jag är ytlig men oavsett så är attraktion en viktig del i ett förhållande. Är man inte fysiskt attraherad så blir det svårt, oavsett hur fin insida personen man lever med har. Har inga råd att ge, men tänker att om min partner inte tände mig pga något i mitt utseende som jag faktiskt kunnat förändra så hade jag velat veta det. Det är jäkligt känsligt att ta upp men alternativet hade varit värre.

Sen är jag väldigt medveten om att utseendet förändras genom åren och att man inte kan påverka allt. Men det är en helt annan diskussion.

• Anonym ('')

Jag tror min sambo har samma problem, jag har gått upp i vikt och han tänder inte på mej så ofta längre. Han har tele6 o chattsex ganska ofta ( med min tillåtelse),kan kanske vara så att det är mer tändande än att ligga med sin plufsiga sambo. Han jagar febrilt andra att ligga med, när jag en gång frågasatt detta om det skulle påverka vårt sexliv, sa han att han troligen skulle bli ännu kåtare...vilket han kanske är , men inte på mej iaf. Känns som jag är en god kamrat som bidrar med hjälp till hushållet mest....

• Anonym (Plopp)

Har hon varit hos läkaren och kollat att det inte är nåt fel på henne. Med tanke på att hon har svårigheter med att gå ner i vikt och luktar järn. Det där sista låter ju inte helt friskt liksom.

• Anonym (Plopp)

Annars är lchf en jättebra viktminskningsmetod. Man plockar bort alla kolhydrater ur kosten och äter fett istället. De flesta rasar i vikt.

Svar på tråden Tänder inte på min sambo.....