• sniffs

Du som lämnat en destruktiv relation.

Jag funder också på att lämna. Min man är destruktiv mot mig hela tiden. Har varit det i många år. Men jag har trott på allt han sagt, att allt är mitt fel, att det är fel på mig. Har börjat inse nu (efter googlande och hittade då psykisk misshandel)  att det inte är mig det är fel på. Jag mår bra när han inte är hemma men så fort han kommer hem ändras allt. Jag får sån negativ energi.
    Allt jag tycker är roligt, som att träna, lyssna på musik, åka iväg någonstans rackar han ner på.
    Nu är jag sjukskriven pga utbrändhet/utmattningssymtom. Jag har gjort en massa tester nu de senaste månaderna för stroke,m.m men allt visar att det är bra.
    Då måste det vara utbrändhet. När jag är ledsen brukar maken trösta mig ibland med att säga att det tar lång tid att komma tillbaka, men det blir bra.
    Vad ska liksom bli bra när han fortfarande är som han är? När han inte vill ändra på sig.
    Han är sur för att jag är sjukskriven nu och inte orkar som förut. Att jag är yr och inte kan köra bil, så måste han köra.
    Alltså hur kan han vara sur att jag mår dåligt, att jag ser svart i saker?! Varför stöttar han inte, utan bara blir arg på mig?
    Jag förstår inte.

Skönt att du har tagit dig därifrån.Hoppas att allt blir bra för dig!!! Har ni barn tillsammans?
    Många kramar till dig

Svar på tråden Du som lämnat en destruktiv relation.