Inlägg från: Anonym (jag mådde som du) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jag mådde som du)

Du som lämnat en destruktiv relation.

Efter 14års äktenskap och de senaste tio åren har varit väldigt destruktivt med psykisk misshandel samt de fyra senaste åren otrohet lämnade jag för mer än ett år sedan min ex man. Jag bara också tog min väska och lämnade tillsammans med två barn. Känslomässigt gällande mig var det väldigt svårt i början. Kände skuld och mådde illa. Hade ångest som kom och gick hela tiden varje dag. Grät väldigt mycket. Men efter tiden gick det över mer och mer. Ångesten kom allt färre och efter cirka 7 månader så hade jag kommit över honom. Jag började se hopp i livet och hittade min egen vardag. Men tyvärr blev jag inte lämnad ifred, olaga hot, förföljelse och allt annat kom när han märkte att jag mådde bättre.
    Jag kämpar nu med att få en normal vardag för jag har tyvärr inte kommit dit än. Men jag har träffat en ny kille som verkligen uppskattar mig........Jag är lycklig även om jag har det svårt fortfarande. Men känslomässigt är jag över honom. Vill bara att han ska lämna mig ifred. Hoppas du inte går igenom det jag gick igenom och att han ska förstå att du har lämnat honom för gott. Men jag lovar att allt kommer bli bättre... ge det bara tid och håll ut. Även om det inte känns så riktigt nu. Jag fick mycket stöd i skilsmässa.se och pratade med andra i samma situation.

• Anonym (jag mådde som du)

Jag har också anmält gång på gång... sökt kontakt förbud två gånger men allt lades ner. Min advokat ringde mig idag och sa att hon inte kunde hjälpa mig. Åklagaren har lagt ner allting. Jag blev helt förtvivlad men jag måste fortsätta kämpa, även om jag bara ville ta min bil, åka och försvinna.

Svar på tråden Du som lämnat en destruktiv relation.