Är jag kontrollerande?
Men du får väl se om det passar med myskväll då också, inte bara planera det i ditt huvud? Din partner är troligtvis ingen tankeläsare. Kommunicera, båda två. Inte bara din partner.
Men du får väl se om det passar med myskväll då också, inte bara planera det i ditt huvud? Din partner är troligtvis ingen tankeläsare. Kommunicera, båda två. Inte bara din partner.
Frågan är nog mer ifall det är fel av mig att ta för givet att han ska fråga ifall det är OK att han ska ut och spela golf? Alltså inte att han faktiskt gör det.
Jag vet inte hur andra gör i sina relationer och vet inte om det är fel av mig att begära detta men jag känner mig förbisedd när han planerar annat utan min vetskap...
Alltså, tror ts menar att de vanligtvis liksom har det mysigt på kvällen om helgerna och att hon (när han inte meddelar annat) räknar med att det är vad som ska ske, kanske inte så att hon planerar det medvetet på samma sätt som han planerar tex golf (vilket avviker från vad de brukar göra). Om ts ska informera varje tanke hon har om vad de ska göra under en hel vecka, inkl. De saker som är rutin vid detta lag, så är det ju jättekonstigt. Att man däremot informerar om något som avviker från det vanliga schemat är ju fullt normalt och något jag tycker man gör om man är i en relation på det viset att man har ett sådant schema.
Be om lov? Nej, men kanske ge en heads up. Eller så kan man ju göra vad man vill och aldrig säga något alls så får man liksom se när man har tid att göra något tillsammans? Känns som en rätt normal kommunikation att som par ge en inblick i vad man planerar att göra. Klarar en del sig utan det så är det väl bra, men det är varken konstigt eller kontrollerande att vilja veta vad ens partner tänker hitta på. Brukar vara rätt sunt att få ta del av varandras tankar och liv tänker jag.