Har ni uv kläder till era barn? Vilken ålder?
Använder ni uv kläder till era barn? Till vilken ålder använde dom det?
Använder ni uv kläder till era barn? Till vilken ålder använde dom det?
Använder! Nu är min dotter bara två och minns inte hur länge sonen hade men bra är dom! :)
Aldrig haft till nån av mina 3
Nä, för de fryser ihjäl med så mycket blött tyg på sig. Har provat utomlands och det funkar bara om det är riktigt, riktigt varmt. I Sverige inte en chans för mina tunna fryslortar. Vi har kört boxerbadbyxor och så torr t-shirt på så fort de kommer upp ur vattnet.
Har uv kläder till min 7 åring som är allergisk mot solkrämer. En heltäckande tunn "våtdräkt" ute på sjön och långärmad tröja och knälånga badbyxor vid typ bad i poolen eller spring i vattenspridaren. Även keps eller solhatt vid mycket sol. Försöker se till att få lite solbränna gradvis så huden vänjer sig så det kan badas kortare stunder utan uv kläder.
Beställer från Australien via internet. De har även vanliga kläder med lite uv skydd i.
Aldrig haft till mina 2.
Hade uv-tröjor med vanliga längre badshorts till mina när de var yngre för att man "skulle det". Dock bara utomlands. Upptäckte rätt fort att det var mkt smidigare och skönare för dem med luftiga t-shirts som byttes vid behov. Vi satt under parasoll på stranden och grävde när de var små osv. Dock gillade jag solhattar eller keps med nackflärp som skyddade nacken när de satt framåtböjda i solen och lekte.