• Anonym (Pgdcy­pern)
    Äldre 9 Jul 08:40
    9783 visningar
    35 svar
    35
    9783

    Pgd Cypern

    Hej! Vi är intresserade av att åka till Cypern för pgd, välja kön. Men behöver verkligen få höra om någon som varit dör och lyckats bli gravid? Vi har tre söner och längtan över en dotter går aldrig över! Är det någon som varit iväg som vill dela med sig eller som är påväg att resa? Tack snälla för er hjälp!

  • Svar på tråden Pgd Cypern
  • Äldre 21 Feb 20:21
    #21
    Klokkeblomst skrev 2016-11-10 21:08:18 följande:

    För gaffel är interreseret så vi har bildat en grupp på Facebook som heter: Gender Selection Skandinavia


    Hej! Vill du bjuda in mig i Facebook gruppen? Vi har varit i kontakt med två kliniker och vill komma i kontakt med andra som genomgår samma behandling.
  • Äldre 21 Feb 20:21
    #22
    Klokkeblomst skrev 2016-11-10 21:08:18 följande:

    För gaffel är interreseret så vi har bildat en grupp på Facebook som heter: Gender Selection Skandinavia


    Hej! Vill du bjuda in mig i Facebook gruppen? Vi har varit i kontakt med två kliniker och vill komma i kontakt med andra som genomgår samma behandling.
  • Mon 22 Apr 2019 20:37
    #23

    Hej. Läste detta nu. Är det någon som vet va kliniken i cypern heter som gör detta? Är jätte intresserad.

  • Mon 22 Apr 2019 20:42
    #24

    Hittar ej fb-gruppen. Någon som kan bjuda in??

  • Fri 26 Apr 2019 09:30
    #25
    Merzan skrev 2019-02-21 20:21:48 följande:

    Hej! Vill du bjuda in mig i Facebook gruppen? Vi har varit i kontakt med två kliniker och vill komma i kontakt med andra som genomgår samma behandling.


    Hej,

    Jag har också varit i kontakt med en klinik i Cypern, men det finns väldigt många kliniker i Cypern som gör pgd. Hur vet man vilken som är bäst/seriös? Vi vill jätte gärna göra pgd nästa år men tycker det är så svårt då vi inte har någon att prata med eller bolla tankar och funderingar :(
  • Wed 29 May 2019 14:58
    #26

    Kan någon också bjuda in mig i den facebook gruppen? Hittar den inte.

  • Anonym (pgs)
    Fri 7 Jun 2019 15:04
    #27

    Hej,

    vi är också på gång till cyprus för pgd och microsort. Hittar inte heller fsb sidan. Kunde ni bjuda in mig också.

  • Tue 29 Sep 2020 13:01
    #28

    Hej! Jag skulle också gärna gå med i Facebook-gruppen? Hur gör jag då? Många tack! Tora

  • Izabel­laaa
    Fri 23 Oct 2020 11:42
    #29
    +1

    Hej alla ni som skrivit i den här tråden!

    Jag skulle bli väldigt tacksam om ni kunde besvara mina frågor. I varje tråd på familjeliv som handlar om könsbestämd IVF på Cypern så har knappt någon följt upp med om de gick vidare med detta eller inte. Så jag undrar om någon av er faktiskt åkte till Cypern och gjorde könsbestämd IVF? Och om någon gjorde det, hur gick det?

    Till dig som skrivit i tråden att du gjort detta och var gravid i V 7, hur gick det för dig?

    Till er som ändrade er och inte åkte och gjorde detta, vad var anledningen till det?

    Vi funderar på att göra detta då vi har två pojkar och längtar efter en flicka. Men vi upplever att det är för många omständigheter som gör att vi tvekar, bla covid men även om sjukvården på Cypern är tillförlitlig och en rädsla inför själva Ivf-behandlingen med eventuella risker.

  • Tue 10 Nov 2020 17:03
    #30

    Hej Izabella!

    Jag tror att skälet till att alla trådar om saken dör här är för att samtalen i de stängda grupperna på Facebook är så mycket mer levande. Det finns inget skäl att prata här längre då. För där finns det både en stor svensk grupp och en ännu större internationell grupp, fulla av tips och lyckade behandlingar. Även om det är mycket väntan, kostnader och ovisshet också.

    Jag heter Tora Eriksson på Facebook och har en rosa bakgrund på min profilbild. Lägg gärna till mig där, eller PM:a mig vad du heter på FB, så lägger jag till dig (och vem mer som än vill)!

  • Anonym (Följe­r)
    Tue 10 Nov 2020 20:45
    #31

    Följer

  • Izabel­laaa
    Wed 11 Nov 2020 11:04
    #32
    Tora C skrev 2020-11-10 17:03:25 följande:

    Hej Izabella!

    Jag tror att skälet till att alla trådar om saken dör här är för att samtalen i de stängda grupperna på Facebook är så mycket mer levande. Det finns inget skäl att prata här längre då. För där finns det både en stor svensk grupp och en ännu större internationell grupp, fulla av tips och lyckade behandlingar. Även om det är mycket väntan, kostnader och ovisshet också.

    Jag heter Tora Eriksson på Facebook och har en rosa bakgrund på min profilbild. Lägg gärna till mig där, eller PM:a mig vad du heter på FB, så lägger jag till dig (och vem mer som än vill)!


    Hej Tora, och tack för svar! Jag skickar PM till dig.
  • Anonym (Fde)
    Thu 23 Jun 2022 23:06
    #33

    Hej!

    Jag är på Cypern just nu och genomgår IVF med PGD

  • Anonym (Moi)
    Thu 23 Jun 2022 23:25
    #34

    Hej, jag känner en kille som blev en tjej och en tjej som blev en kille, båda 12år, ni är aldrig säkra

  • Anonym (Ano)
    Tue 19 Mar 13:55
    #35

    Jag har varit på Cypern och har stor kännedom om klinikerna där. Så fråga mig gärna.
    Finns nog inte någon man inte haft kontakt med.

Svar på tråden Pgd Cypern