• Anonym (bruden)

Hade du blivit ledsen om ditt barn gifte sig i smyg?

Hej!

Jag och min pojkvän har velat gifta oss i flera år, men det som stoppat oss är familjens reaktioner. Vi vill ha ett litet bröllop med bara ett fåtal vänner och ingen familj där. Speciellt min mamma har alltid förfasat sig över par som "rymt" iväg och gift sig i hemlighet. Hur skulle du känna om du i efterhand fick reda på att ditt barn gift sig?

• Svar på tråden Hade du blivit ledsen om ditt barn gifte sig i smyg?
  • Lottalottas2

Jag skulle blivit ledsen men hade försökt att inte visa det för mycket.

• fluu

Nej, inte ledsen. Men det hade såklart varit roligt att vara med och jag hade gärna velat se bilder efteråt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Nope)

Nej det är deras val. Men jag vill inte höra talas om att jag är orättvis när syskonen gifter sig, och jag är inbjuden, och jag hjälper till att betala delar av bröllopet och ger dem en fin present.

• lövet2

Jag skulle bli ledsen men inte arg. Det är helt och hållet deras val hur de vill ha sitt bröllop, men jag skulle känna mig bortvald och oönskad.

• Anonym (bruden)
    lövet2 skrev 2016-07-10 12:49:09 följande:
    Jag skulle bli ledsen men inte arg. Det är helt och hållet deras val hur de vill ha sitt bröllop, men jag skulle känna mig bortvald och oönskad.
    Varför oönskad bara för att du inte får vara med EN dag?
  • cupcakemom

Ja det skulle jag faktiskt... Men jag skulle bli mindre ledsen om dom tex åkte till new York och gifte sig som en del gör.. Eller som brorsan som gifte sig borgerligt i sthlm när dom var på semester där... Men ett bröllop hemmavid utan att bli bjuden skulle faktiskt såra mig...

• Eleeeeev
    Anonym (bruden) skrev 2016-07-10 12:54:41 följande:
    Varför oönskad bara för att du inte får vara med EN dag?
    "En dag", det är en av deras viktigaste dag i deras liv och vi får inte vara med där? Det är inte en vanligt dag som helst så jag tycker det är fel!
  • Anonym (!)

Det är väl upp till dom som ska gifta sig hur dom vill göra

• Anonym (bruden)
    cupcakemom skrev 2016-07-10 12:56:23 följande:
    Ja det skulle jag faktiskt... Men jag skulle bli mindre ledsen om dom tex åkte till new York och gifte sig som en del gör.. Eller som brorsan som gifte sig borgerligt i sthlm när dom var på semester där... Men ett bröllop hemmavid utan att bli bjuden skulle faktiskt såra mig...
    Vi gifter oss i hemstaden. Varför gör det någon skillnad var bröllopet är?
    Eleeeeev skrev 2016-07-10 13:00:52 följande:
    "En dag", det är en av deras viktigaste dag i deras liv och vi får inte vara med där? Det är inte en vanligt dag som helst så jag tycker det är fel!
    Vi kanske har olika syn på bröllop, vårt bröllop kommer då inte vara i stil med kungliga bröllop liksom. Så bara för att man har blodsband så måste man få vara med överallt?

• Anonym (bruden)
    Anonym (!) skrev 2016-07-10 13:09:31 följande:
    Det är väl upp till dom som ska gifta sig hur dom vill göra
    Det tycker jag med. Vi väljer inte heller bort familjen för att vi inte tycker om dem eller för att vi aktivt vill stänga ute dem.
Svar på tråden Hade du blivit ledsen om ditt barn gifte sig i smyg?