• alex981

Flagnad första tatuering

Hej

Jag tatuera mig för 5 dagar sen (beroende på när du läser dettta), det är en hund tass som är helt svart på innearmen o den har sett bra ut tills nu. Jag har varit på festival men skött mig rätt så bra med salvan o tvätta händerna men nu igår så smörjde jag bara en gång o nu när jag vakna imorse så hade den börjat flagnat. Jag är lite rädd för det har åkt av bitar o där det har åkt av så se den ut som att den är grå aktig än svart så jag är orolig för att mer av färgen ska försvinna. Jag ringde tatuerings studion o dom sa att det kan vara så men att jag skulle vänta o se. Är det någon annan som har åkt ut för det här? Är det så att det kommer vara grå aktiva fläckar på min tatuering? Vad är det bästa jag kan göra?

• Svar på tråden Flagnad första tatuering
  • aleakim

Det brukar blir så när överflödig färg och skorpor lossnar, har haft så på alla mina :)

• katrinp

Dessutom, vet förvisso inte hur andra studior gör men jag fick en tid efter 4 månader för ifyllnad just för att färgen skulle vara vara bra.

• aleakim
    katrinp skrev 2016-07-10 15:34:22 följande:

Dessutom, vet förvisso inte hur andra studior gör men jag fick en tid efter 4 månader för ifyllnad just för att färgen skulle vara vara bra.

Tror att alla seriösa studios gör så vid behov :)
  • Zadre
    aleakim skrev 2016-07-10 15:37:22 följande:
    Tror att alla seriösa studios gör så vid behov :)
    Precis. Min tatuerare ville att jag skulle komma in en månad eller två efter gadden så han kunde se så den var bra och (kostnadsfritt) fylla i om det behövdes.
  • alex981

Okej tack så jätte mycket för alla svar. Tatueringen börja flagna mer när jag tog på salvan o den ser bra ut så det är väll bara att låta den fortsätta flagna av allting o fortsätta smörja. Som sagt tack för alla svar

• Starka

Det är ruvorna som lossnar. Den kommer att bli mer gråaktigt, den svart svarta färgen den har när den är precis gjord blir det inte när det är läkt.

Svar på tråden Flagnad första tatuering