• Jordgubbarmeglass

Kraftig blödning men bebis lever ännu!?

Igår började jag blöda, först lite försiktigt men sen kom det floder i toaletten.

Panik såklart och efter två missfall innan på bara ett år fick jag komma in till gyn.

Där togs ett vul och jag var helt säker på att det gått åt skogen. Men där fanns en böna i rätt storlek och med ett hjärta som slog.

Så mycket har aldrig hunnit ses innan jag fått dom andra MF.

Däremot var det blod i livmodern nedanför fostret.

Läkaren kunde inte säga att det skulle bli missfall eller om det skulle klara sig.

Hade kraftig värk och fick citodon för att ta hemma.

Tog två när jag kom hem och somnade.

Värken har avtagit och det enda som kom idag var lite brunt blod och nu ingenting.

Läkaren sa att ska det bli missfall så trodde hon att det skulle komma igång inom ett dygn.

Men nu har allt stannat av.

Någon mer med blod i livmodern som känner igen sig?

Är i vecka 6+5 idag.

Ska till min gynekolog på fredag och då får vi väl se hur det utvecklar sig.. Oron är stor.

• Svar på tråden Kraftig blödning men bebis lever ännu!?
  • Emy88

I vecka 7 upptäcktes en stor blodsamling i min livmoder dock blödde jag inget. Läkaren sa att det kunde gå bra men att det lika gärna kunde bli missfall. I vecka 10 var blodsamlingen fortfarande kvar och i vecka 12 var den kvar men hade minskat i storlek och i vecka 19 var hela blodsamlingen borta. Så för mig gick det bra. Hoppas det går bra även för dig!

• Jordgubbarmeglass
    Emy88 skrev 2016-07-10 21:12:22 följande:

I vecka 7 upptäcktes en stor blodsamling i min livmoder dock blödde jag inget. Läkaren sa att det kunde gå bra men att det lika gärna kunde bli missfall. I vecka 10 var blodsamlingen fortfarande kvar och i vecka 12 var den kvar men hade minskat i storlek och i vecka 19 var hela blodsamlingen borta. Så för mig gick det bra. Hoppas det går bra även för dig!

Solskenshistoria. Tack :)

Ja och nu har det ju avtagit. Så än så länge hoppas jag!
  • MammAmma

Jag var nog i vecka 7-8 eller nåt sånt (var 15 år sen så minns inte riktigt) när jag började få lite bruna flytningar som höll i sig i några dagar. Det började sen komma färskt blod men fortfarande så pass lite att det räckte med trosskydd.

Det dröjde en dryg vecka innan jag började blöda riktigt ordentligt och det kom ut en stor lite orangefärgad klump när jag stod i duschen. Jag var ju självklart helt säker på att det var missfall. Gjorde ett vul några dagar senare för att se så det inte fanns några rester kvar, döm av min förvåning när jag på skärmen fick se ett levande foster med tickande hjärta och armknoppar!

Jag hade också mycket blod i livmodern, men utanför fostersäcken, barnmorskan kunde inte komma på nån annan förklaring till den stora klumpen och allt blodet, än att det måste varit två där inne och den andra hade turen att klara sig.

Blödde ända in i vecka 13 men sen avtog det och allt såg helt normalt ut på rul i vecka 19.

Jag hoppas att du också får en solskenshistoria!

• Isadora91

Hej!
    Önskar dig all lycka i det här! Berätta gärna hur det går. Har du varit gravid tidigare?

• Jordgubbarmeglass
    Isadora91 skrev 2016-07-11 18:02:11 följande:

Hej!

Önskar dig all lycka i det här! Berätta gärna hur det går. Har du varit gravid tidigare?

Tack :) ska till gyn på fredag och då uppdaterar jag :) Har en flicka på 12 år och en pojke på 5 år. Och nu två missfall under ett år.. Vill inte att detta ska bli tredje
  • Isadora91

Håller tummarna för dig!! :) Nej det förstår jag. Skräcken är nog större när man vet hur lätt man kan få MF.. Vilken vecka fick du MF tidigare?

• Jordgubbarmeglass
    Isadora91 skrev 2016-07-11 23:31:04 följande:

Håller tummarna för dig!! :) Nej det förstår jag. Skräcken är nog större när man vet hur lätt man kan få MF.. Vilken vecka fick du MF tidigare?

Igår kväll kom det brunt igen.. Men det är ju gammalt blod så kanske inte är så farligt.

Dom andra missfallen kom runt vecka 5.

Så nu har jag ju fått kommit lite längre i alla fall.

Är du gravid? :)
  • Isadora91

Samma vecka för mig med mina två MF! Hoppas det går vägen för dig nu!! :)
    Nej det är jag Inte, men har fått Lutinus (progesteron) att ta efter nästa ÄL då man tror att jag producerat för lite av de och därför stöter kroppen ut graviditeten.. Är det något dom testat på dig? Brukar du få spottings/bruna flytningar innan mens? (De fick jag)

• Isadora91
    Jordgubbarmeglass skrev 2016-07-12 11:16:31 följande:
    Igår kväll kom det brunt igen.. Men det är ju gammalt blod så kanske inte är så farligt.

Dom andra missfallen kom runt vecka 5.

Så nu har jag ju fått kommit lite längre i alla fall.

Är du gravid? :)
    Lycka till idag!! Skriv och berätta hur det går. Styrkekramar!
  • terfje

Jag har haft fyra större blödningar under denna graviditet och fortfarande är jag gravid nu i vecka 28. De har inte hittat någon orsak till blödningarna. Vid blödningarna har det kommit i floder i en halvtimme timme för att därefter minska.

• jennyz

Jag hade blödningar båda ggr jag lyckades bli gravid, första gången fick jag lite blod under en längre tid, fick komma på många VUL och allt såg bra ut men jag hade en blodansamling bredvid graviditeten...
    Andra gången jag plussade, var jag nog ung lika långt gången som du, jag fick ont i magen och lite blod kom, när jag gick på toa kom det en klump och massa blod, så jag var helsäker på missfall, men blödningen avtog och VUL visade ett hjärta, de på kvinnokliniken ville inte ge mig för mycket hopp pga blodansamling även då bredvid graviditeten, moderkakan låg dessutom väldigt långt ner så de lät inte positiva (för negativa om du frågar mig!!), båda graviditeterna var efter blödningarna helt problemfria förutom förlossningarna och vi har nu två underbara friska döttrar.. Hoppas det går bra för er idag!!!

• Jordgubbarmeglass

Har tid 11.20. Är så vidrigt nervös nu. Morgonkräkningar har börjat och det är väl ett bra tecken gissar jag på. Snart får vi svar...

Uppdaterar så snart vi kommit därifrån!

Tack för alla svar. Ni är bäst!

• Esther90
    Jordgubbarmeglass skrev 2016-07-15 11:56:24 följande:

Allt såg bra ut. Blödningen i livmodern är dock kvar men vårt lilla hjärta har växt som det bör. Vecka 7+0 nu :)

Åh vad kul att höra! Skönt att allt gått bra för dig :)
  • UselFantasi

Hade en jätteblödning i vecka 8 den här gången. Var helt säker på missfall så blev förvånad på ul när det visade sig ändå vara ett litet embryo i magen. Nu är jag i vecka 30 och grabben växer så det knakar utan fler komplikationer Man vet inte varför jag blödde så mycket, men troligtvis var det ett blodkärl som sprack sa läkaren. Har haft blödningar som var betydligt mindre än den här gången (bara fläckvis brunt blod) med tidigare graviditeter också. Två gånger slutade då med friska barn, två med tidiga missfall i vecka 11. 50/50 för mig hittills alltså.

• amalie79

Jag fick en blödning förra sommaren i v 16+4, samma dag som vi varit på rul. Avtog dagen därpå men hade bruna/ röda flytningar tom v 22, då försvann de o kom inte tillbaks. Hematom syntes tydligt på UL men ingen kunde säga varför. Födde en stor rejäl gosse i januari :D så visst kan det gå vägen!

• Herr Da

Allt såg bra ut. Blödningen i livmodern är dock kvar men vårt lilla hjärta har växt som det bör. Vecka 7+0 nu :)

Åhhh vad skönt, grattis!!
  • Isadora91

Grattis va skönt att allt va bra :) :)
Svar på tråden Kraftig blödning men bebis lever ännu!?