Inlägg från: Anonym (Hanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hanna)

INTIMRAKNING EFTER TRETTIO?

Anonym (Blink) skrev 2016-07-11 09:30:11 följande:

Är nog mer beroende på sexuellt umgänge. Eller till viss del ålder. Jag är 21 år och de flesta killar jag varit med vill inte ha rakat. Absolut inte helrakat men vissa vill inte ha rakat alls. Så det kanske är en generationsfråga eller en trendfråga?

Tretumsnyckel skrev 2016-07-11 09:35:05 följande:

Jag föredrar orakat och jag är 23 år. Alla tjejer jag varit med i min egen ålder har varit orakade utom en men jag har även testat på lite milfs och där har det varit rakat men jag tycker det känns lite perverst. Det ska vara hår på en mogen kvinna det är bara småflickor som är hårlösa och det gör det hela lite vidrigt. Mogna kvinnor ska ha hår punkt!

Tror det är mer trendigt nuförtiden att ha hår :) jag är 24 och ansar bara. De flesta av mina partners har haft hår men direkt när jag varit med någon äldre har de varit helrakade!

Känns som att gamla ibland rakar sig för att de försöker "hänga med" och vara ungdomliga typ.
  • Anonym (Hanna)
    Frökenfrykena skrev 2016-07-11 15:19:48 följande:

Syftar du på manliga eller kvinnliga partners både bland de yngre och de äldre? Om jag var "tvungen" att dela in det bland yngre kvinnor, äldre kvinnor, yngre män och äldre män skulle jag ur egen erfarenhet säga att "äldre" män har störst tendens att vara helrakade.

Både och! Ja jag håller med dig om det.
  • Anonym (Hanna)
    Dresscode skrev 2016-07-11 15:37:31 följande:

Intressant teori att intimrakning skulle vara något som är förbehållet ungdomar...
    Jag rakade kuken långt innan dagens ungdomar ens visste vad dom skulle ha sina könsorgan till...

Liknande jämförelser med det mesta i samhället verkar det som.. helt plötsligt så är det ungdomar som ska hålla till på facebook... det uppfanns innan Ni ens var födda.. så tagga ner med ålderssnacket...

Skrev ju tvärtom.. Att det är ni gamlingar som rakar er, inte vi unga. 
    Och nej, Facebook uppfanns inte innan jag föddes ;)
  • Anonym (Hanna)
    Dresscode skrev 2016-07-11 15:58:19 följande:

Jag tackar för "Ni gamlingar"...

Som man ropar får man svar. Du var inte särskilt trevlig i ditt inlägg så..
  • Anonym (Hanna)
    Pussan skrev 2016-07-11 22:48:05 följande:

Det verkar vara tvärtom va? De yngre tjejerna är orakade numera. Jag är över 40 (långt över...) och skulle aldrig drömma om att träffa en karl utan att vara helt renrakad. Känner mig mycket fräschare och sexigare. Pervers? Kanske det då om du vill. Det har jag inget emot

Förstår känslan. Jag ser mig som orakad fast jag vaxar blygdläppar och bak mot rumpan. Vaxar inte själva trekanten dock.
  • Anonym (Hanna)

Tycker att det blir svårare och mer jobb att rengöra sig efter varje toabesök om man har hår på blygdläpparna. Kiss och mens fastnar ju typ i håret, så jag vaxar alltid de delarna.

• Anonym (Hanna)
    Anonym (Helrakad) skrev 2016-07-12 08:45:13 följande:

Vilket vax? Är det inte svårt?

Använder ett vax som min kompis använder på sin salong. Nej det är inte svårt efter lite övning. Det jag inte får bort epilerar jag bort. :)
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (ansar) skrev 2016-07-12 09:06:53 följande:

Nej jag tycker det ser för hemskt ut både på män och kvinnor med helrakat. Jag vill vara en kvinna inte någon liten tjej. Samma vill jag ha en man inte en liten kille som inte blivit vuxen ännu och är hårlös. Jag tvättar mig varje dag så jag känner mig inte alls ofräsch. Jag brukar dock ansa mig ibland då håret blir för långt men en gång tog jag för mycket om min man var besviken för han vill också att det ska synas där nere att jag är en kvinna och inget barn. Inga buskar, men inte helrakat heller.

Jag minns att jag tyckte det kändes ofräscht mellan tvätt. T ex om jag duschat på morgonen och ville ha sex på eftermiddagen och inte hann tvätta mig kände jag mig ändå ofräsch trots att jag använde våtservetter efter varje toabesök. Nu när jag vaxar blygdläpparna känner jag inte alls så. Men det kanske bara är min känsla iofs.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (ansar) skrev 2016-07-12 09:16:29 följande:

Jag har inga problem med att ha sex när som helst under dygnet. Jag duschar varje morgon och så skitig är jag inte. Min man behöver inte heller duscha eller tvätta kuken före vi har sex, faller lusten på så gör den det. Vi är båda ganska okomplicerade när det gäller sex.

Ah okej, vad skönt att kunna duscha när som helst :)

Ja vi är alla olika.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (ansar) skrev 2016-07-12 09:58:41 följande:

Jag tog för givet att det skulle förstås att jag syftade på själva könsorganen och inte behövde förtydligas desto mer. Renrakade kukar är mig avtände eftersom det signalerar barn i mina ögon. Och ser jag för övrigt en manlig kropp med renrakad kuk ger det mig äckelkänslor eftersom det ger fel vibbar och konstiga signaler. Liksom min man blir avtänd av rakat kvinnligt kön av samma orsak.

Jag håller med om detta. Blir inte avtänd direkt men tycker det ser väldigt märkligt och fult ut. Min kille tycker att "något saknas" och så är det tycker jag. Tur att vi alla har olika smak hehe :p
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Fjantigt) skrev 2016-07-12 23:05:26 följande:

Tänk att folk aldrig kan svara på en fråga utan att klanka ner på andra. Makalöst!

Känns inte heller lustigt att mobbning existerar när inte ens vuxna människor klarar av att föra en vettig diskussion.

1. Att säga att äldre personer rakar sig för att vara ungdomliga. Det var verkligen konstigt, handlar väl om vana och vad man gillar. Men så fort man är över 30 får man inte göra något som yngre gör eller? Som förövrigt äldre började med tidigare så sluta härma äldre!

2. Att säga fy och usch till helrakning för att man då ser ut som ett barn. Räcker det inte med ett "jag är inte helrakad för att jag föredrar hår"?

3. Att säga att någon är äcklig eller ofräsch om man behåller/ tar bort könshår. Skärpning!!!!

Min man får göra precis hur han vill. Bryr mig föga.

jag är själv 25 (eftersom folk tjatar om ålder). Rakar blygdläppar och rumpan men behåller en större triangel på venusberget som jag ansar. Var helrakad när jag träffade min man för 9 år sedan. Han berättade att han föredrog lite hår på venusberget så det blev så ????

Trivs väldigt bra med det och jag är inte ett dugg ofräsch och lider inte av infektioner / svamp.

Rakade bort allt när jag var höggravid och inget såg, men det trivdes jag inte med. Kändes naket ????????????

Vem har skrivit att man är ofräsch/äcklig om man behåller/tar bort hår?!
  • Anonym (Hanna)
    redwine skrev 2016-08-08 19:04:54 följande:

Jag instämmer den dagen en kvinna kommer fram o berättar

Hej jag heter xxxxxx    jag är rakad.......

Varför skall jag som man behöva köpa grisen i säcken....?

En kvinna är inte rakad.......

Va? Kan du anstränga dig och skriva om det där så att man förstår?
Svar på tråden INTIMRAKNING EFTER TRETTIO?