• Anonym (Bubbel)

Gravid av försats?

Jag och min kille myste tillsammans för nån dag sen och då åkte kuken in i mig för ett par sekunder, sen drog vi ut den då vi inte vågar köra utan kondom tills jag fått mina piller. Samma sak hände ett par sekunder igår, den åkte in en stund sen drog vi ut den ganska snabbt.

Började oroa mig för graviditet, trots att han såklart inte kom i mig. Vet inte om det kom försats i mig, han säger att det inte gjorde det och att han skulle ha känt det då. Om det nu skulle ha kommit nån försats i mig, hur stor är då risken att jag är gravid? Går det? Min mens slutade för typ 5-6 dagar sen, så ska få mens igen omkring den första augusti.

Är väldigt ung och oroar mig kanske i onödan. Min kille säger att jag inte ska oroa mig men kan inte låta bli..

• Svar på tråden Gravid av försats?
  • Aikido

Om du har en någorlunda normal menscykel finns det en liten risk. Hur lång menscykel har du? Finns sidor där du kan mata in längd på menscykel och startdatum för mensen och få fram när du kan tänkas ha ägglossning.
    Att han skulle kunna känna om försatsen kommer eller ej låter i mina öron som kvalificerat bullshit.

Men se det från den ljusa sidan. Du är ju ute i god tid. Bara att hålla koll. Gott om tid att kolla upp och eventuellt göra någonting åt det.

• Dresscode

Normalt sett finns det inga spermier i försats.. försats är "bara" till för att "smörja upp"..

Utlösningen triggar att spermier kommer.. inte försats.. du ska nog inte vara orolig

• Långbenopluto
    Dresscode skrev 2016-07-11 09:33:14 följande:
    Normalt sett finns det inga spermier i försats.. försats är "bara" till för att "smörja upp"..

Utlösningen triggar att spermier kommer.. inte försats.. du ska nog inte vara orolig
    Öh, jo, normalt sett så finns det spermier i försatsen, detta enligt läkare på urologen. Det finns kvar från den senaste utlösningen bla.
  • LisaMN

Det finns definitivt kvinnor som blivit gravida av försatsen, men chansen är inte gigantisk.

• Nikolinas
    Scalaren skrev 2016-07-11 09:11:47 följande:

Ja, man kan bli gravid av en försats och killen känner ofta inte av försatsen.

Så risken finns.

Kuken åkte in i några sekunder, tror knappast att det hann komma nånting så ingen ide att oroa ts.
  • Anonym (Tyt)

Ja, försatsen är till för att mjuka upp men det kan finnas enstaka spermier i den. Och det räcker ju med en spermie. Så ja risken att bli gravid är inte lika stor som om han kommit i dig, men den finns. Störst risk/chans att bli gravid 14 dagar innan mens men spermier kan leva i slidan i flera dagar. Dagen-efter- piller?

• Anonym (Tyt)

Ja, försatsen är till för att mjuka upp men det kan finnas enstaka spermier i den. Och det räcker ju med en spermie. Så ja risken att bli gravid är inte lika stor som om han kommit i dig, men den finns. Störst risk/chans att bli gravid 14 dagar innan mens men spermier kan leva i slidan i flera dagar. Dagen-efter- piller?

• MammAmma

Det är inte så stor risk, men den finns. Jag blev gravid i våras av försats, killen kom inte öht så det var inte avbrutet samlag heller -_-

• Kirenaj68
    Nikolinas skrev 2016-07-11 10:36:03 följande:
    Kuken åkte in i några sekunder, tror knappast att det hann komma nånting så ingen ide att oroa ts.
    Det beror väl lite på hur länge han hade haft stånd innan han tryckte in den. Försatsen brukar ju komma ganska snart resningen.
Svar på tråden Gravid av försats?