Inlägg från: Pentra |Visa alla inlägg
  • Pentra

Pojkvän gömde GPS i min telefon och gömde en mikrofon i jackan?

Anonym (Hur hade ni reagerat?) skrev 2016-07-12 12:04:18 följande:
    Gjort Slut för evigt? Är det inte lite för överdrivet..

NEJ, inte det minsta överdrivet! Det din sambo har gjort, och gör, är så vidrigt sjukt! Din sambo är psykiskt störd och är ett perverst kränkande kontrollfreak, och sådant brukar dessutom bli allt värre ju längre tiden går. Gör slut nu, medan du fortfarande är kapabel och medan tid är, och polisanmäl detta direkt! Se till att ni flyttar så långt isär att ni aldrig ses igen! ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Pentra
    Anonym (???) skrev 2016-07-13 21:15:37 följande:
    Har man inget att dölja så är det väl inget att bry sig om. Eller? Hemliga samtal med vem...? Jag hade nog också undrat över dina hemligheter TS. Har du rannsakat ditt boende på övervakningskameror...

Hallå?! Men, är du på riktigt?! Varje människa har rätt till okränkbar självvald egentid, ett privatliv och en oantastbar privatsfär. Och detta oavsett civilstatus, dvs. oavsett om man lever som singel eller i någon form av relation. ... /Pentra
  • Pentra
    Tecum skrev 2016-07-13 15:41:33 följande:
    Givetvis förstår jag vad hon menade men det lät kul... Men faktum är att det kräver hög teknisk kompetens för att gömma mikrofoner och installera kameror och få det till att fungera. Antingen är han ett tekniskt geni eller utbildad i spioneribranschen. Och hur sannolikt är det? Så jag håller med taquine, det är en trolltråd med temat "män är kräk".

Anonym (Busted) skrev 2016-07-15 03:38:43 följande:
    Snyggt försök TS, men din trolleristory faller på "sydde in mikrofon i min jacka" En mik i sig gör inte ett skit, den måste även kunna sända signalerna så att de går att fånga upp, alltså behövs det nån slags sändare och energi (el) och till skillnad från filmerna du verkar ha sett alldeles för mycket av så finns det än så länge inga minibuggar som på filmer, med ström och sändare så blir de ganska stora och går inte att dölja i en jacka utan att du märker det, dessutom tar batteriet slut ganska snabbt.... Nästa gång du skriver en deckare så gör en lite bättre background check, speciellt på de tekniska bitarna.

Säger som vissa andra; även jag anser inte att det behövs någon hög teknisk kompetens för att installera och nyttja en avlyssningsutrustning i syfte att spionera på någon i sin nära omgivning. TS-tråd behöver inte vara fejk. För 'vanligt folk' finns det även nu ett flertal ganska små och lättgömda gsm-buggar med mikrofon, med lång standby-tid och diverse andra tekniska funktioner. Här är t.ex. en sådan: www.prylstaden.se/spionprylar/gsm-bugg-longlife-20-dagars-standby ... Med vänlig hälsning, Pentra
Svar på tråden Pojkvän gömde GPS i min telefon och gömde en mikrofon i jackan?