Inlägg från: Anonym (...2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...2)

Pojkvän gömde GPS i min telefon och gömde en mikrofon i jackan?

Tecum skrev 2016-07-12 20:13:29 följande:

Killen har hög teknisk kompetens iaf om han kan "sy ihop" mikrofoner och installera kameror i hela huset. Dessutom måste han ha gott om tid för att hinna med all övervakning...

Givetvis var det inte så att han "sydde ihop en mikrofon", utan han sydde in en mikrofon i hennes jacka. Det förstår man om man läser hela meningen. Det är inte särkilt svårt att installera kameror om man är hyfsat teknisk begåvad. I övrigt förstår jag inte din poäng...?
  • Anonym (...2)
    JerryW skrev 2016-07-13 00:44:27 följande:

Har han anledning till att misstänka saker o ting?

Han vill väl hålla koll på sitt fruntimmer :p

Känner på mig att bland vissa kulturer är sånt här helt normalt.

För en människa som har ett sånt här extremt kontrollbehov så behövs det ingen anledning. Det handlar om makt och kontroll helt enkelt.

Kan du nämna en enda kultur där det är helt normalt att filma, spela in och spåra via GPS? Eller är det bara en "känsla" du har att gå på?
  • Anonym (...2)
    Tecum skrev 2016-07-13 15:41:33 följande:

Givetvis förstår jag vad hon menade men det lät kul... Men faktum är att det kräver hög teknisk kompetens för att gömma mikrofoner och installera kameror och få det till att fungera. Antingen är han ett tekniskt geni eller utbildad i spioneribranschen.

Och hur sannolikt är det? Så jag håller med taquine, det är en trolltråd med temat "män är kräk".

Är du själv inom "spioneribranschen" eller tekniskt geni så du är insatt i exakt vad som krävs?
  • Anonym (...2)
    sportpappa skrev 2016-07-15 00:12:59 följande:

Den frågan som väcks hos mig är hur hon upptäckte varje enskild del av övervakningen. Det är ju ganska många olika saker. Det känns inte särskilt trovärdigt.

Om man upptäcker en sak så är det väl inte så konstigt att man upptäcker fler grejer? Jag hade iaf letar efter fler saker om jag hade upptäckt något av detta.
Svar på tråden Pojkvän gömde GPS i min telefon och gömde en mikrofon i jackan?