Inlägg från: Anonym (Frågande) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Frågande)

Vad tog exet med sig?

När ni separerade, och du själv bodde kvar, vad tog då exet med sig när h*n flyttade?

Vad tänker ni är normalt att ta med sig?

Tömma kylskåpet? För att h*n också köpt mat? Är det bara jag som aldrig skulle få för mig att ta med mig mat?

Har mycket tankar kring exet och att h*n har agerat helt jätte konstigt sedan uppbrottet mellan oss. Tänker mycket på detta och vet inte var jag ska vända mig. Det är så lätt att tänka "NU släpper jag detta" men inte lika lätt att göra. 

Känns som personen i fråga är/ blivit sjuk för en frisk person skulle inte agera som den här människan gör tänker jag, men jag vet inte.. 

• Svar på tråden Vad tog exet med sig?
  • Anonym (Frågande)

Är det bara jag som tycker det är fånigt att man tar med sig mat? Givetvis hälften av vildsvinsköttet? Varför skulle han givetvis ta det?

Flyttar man så vill man väl ha nya saker som inte påminner om exet? Förstår givetvis bilar, kanske tv osv. Men mat? Och sådana saker, typ lampor? Det kostar ju inte så mycket att köpa ny mat lixom som man ändå gör ibland.

Jag tänker nog att jag inte vet var jag ska vända mig med alla mina tankar, och då menar jag inte just detta med vem som tar vad utan alla tankar. Kan knappt slita tänka på exet, ledsen för att familjen är trasig osv... Jag går och pratar med en men den personen säger mest "äh nu har det gått flera månader så nu får du skippa dessa tankar och fokusera på annat". Jo jag försöker. Tro mig. 

• Anonym (Frågande)
    lövet2 skrev 2016-07-12 12:54:25 följande:

Han tog med sig sin necessär. Sedan återkom han efter några veckor och hämtade arbetskläder, en garderob, ett frysskåp, en motorvärmarsladd och lite underkläder. Allt annat är fortfarande kvar efter 1½ år. Kläder, personliga ägodelar - allt.

Varför har han det kvar? Har ni kontakt?
    Att du inte bara slänger ut det?

Mitt ex lät också allt vara kvar men jag orkade inte ha sakerna här så jag tvingade personen till att ta sina saker...tillslut.. Förstår inte varför de vill ha kvar det. Man ska ju inte överanalysera allt vilket jag gör ofta, men ändå..
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (H) skrev 2016-07-12 17:13:17 följande:

Vi var tillsammans fyra år, länge sen nu. Ta vad du vill jag vill bara slippa dig tänkte jag. Hon tog allt. Om jag skulle separera från min nuvarande sambo (knacka i trä) skulle kah bara ta mitt egna personliga så som mina penslar, kläder smink osv. Han hade nog inte heller brytt sig.

Fan vad alla är materialister, finns väl viktigare saker!?

Tänker också så!

Men alltså när jag tänker på exet så kommer det upp såhär sjuka saker som "Varför tog han det? Hur tänkte han där?"  Alltså jag hade ju aldrig tagit med mig mat... eller kryddor... varför skulle jag vilja ha någons gamla kryddor? Känns ju jättemärkligt?

Likadant saker jag fått i present av personen tog den med sig.... känns också konstigt.. jag hade ju fått det...
Svar på tråden Vad tog exet med sig?