Inlägg från: Anonym (Fjällan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fjällan)

Fira tio år som förlovade. Tips?

Hej!
    Jag väljer "känsliga rummet" för att kunna vara anonym då min sambo ibland läser här. Han vet min riktiga signatur.

Hur som helst. Vi firar tio år som förlovade om en tid. Jag skulle vilja göra den dagen lite extra speciell men vet inte riktigt hur.
    Jag vill göra det till ett oförglömligt minne.

Någon som kan hjälpa mig med idéer?

Tack!

• Svar på tråden Fira tio år som förlovade. Tips?
  • Anonym (Fjällan)
    Anonym (Lena) skrev 2016-07-12 15:43:45 följande:

Vad gillar han?

Vill  ni åka iväg någonstans? Spa, picknick i skogen/sjön/strand? 

Romantisk middag?

Att åka iväg kräver ju planering och det blir svårt utan att han får veta i förväg...
    Spa kanske vore en tanke, tack för idén!

Spa med middag och hotellnatt... jo, kanske!
  • Anonym (Fjällan)
    Anonym (Lena) skrev 2016-07-12 15:50:03 följande:
    Var bor ni?

Du kan ju beställa ett SPA-paket och betala på plats.  
    Vi bor i en mindre stad i södra Sverige.
    Stadshotellet har spaupplevelser såg jag nu på deras hemsida!

• Anonym (Fjällan)
    Anonym (Lena) skrev 2016-07-12 15:58:28 följande:
    Södra Sverige, samma som jag då...

Köpenhamn? 
    Inte riktigt så långt söderut... tänkte först en helg i Visby men det blir så lång restid. Gotland är ju så underbart!
  • Anonym (Fjällan)
    Loriyana skrev 2016-07-12 16:08:50 följande:

Förlovning innebär löfte om giftemål och det enda sättet att fira det på är genom att GIFTA SIG.

TS, du är INTE förlovad. Ni har varit så kallat "förlovade" i tio års tid utan att gifta er. Det är alltså inte en förlovning utan möjligtvis ett något glorifierat samboskap.

Det där kan du ta i någon av alla trådar som handlar om det. Där kan du elda på med versaler som en annan gaphals som måste skrika fram att det minsann har rätt. 

Min tråd handlar om att vi ska fira vår tionde förlovningsdag oavsett hur du ser på saken.

Och det kan jag säga dig, jag är så förlovad som man kan bli!
  • Anonym (Fjällan)
    Anonym (Lena) skrev 2016-07-12 16:16:33 följande:
    Vet att Båstad och Torekov har paket med både SPA och motion/aktiviteter. Kostar en del, men låter trevligt.
    Tack, ska kika på det!
  • Anonym (Fjällan)
    Anonym (A) skrev 2016-07-12 16:29:12 följande:

Brölllop skulle verkligen vara ett speciellt sätt att fira det

Sedan kan jag tycka att spa och hotellnatt visserligen är väldigt trevligt, men inte direkt oförglömligt. Såvida du inte lägger till en vaxning för honom- då blir det verkligen oförglömligt, men snarare åt det negativa hållet

Ska det vara oförglömligt kanske du ska satsa på något helt annorlunda, typ fallskärmshoppning om du vill ha nåogt äventyrligt eller ballongfärd för något mer romantiskt.

Haha, nej något bröllop blir det inte. Vi trivs så bra som det är.

Fallskärm, över min döda kropp!
    Ballongfärd däremot, kul idé!
  • Anonym (Fjällan)

Ingen annan som kan tipsa om något kul och minnesvärt?

• Anonym (Fjällan)
    Scoops skrev 2016-07-12 23:48:30 följande:
    I början av 1900-talet var det vanligt att man förlovade sig åtminstone 10 år innan äktenskapet. Det du snackar om är en väldigt ny (och amerikansk) företeelse.

Dessutom låter du bara avis när du skriver så Flört
    Haha, ja det kanske är där skon klämmer!
    Tack för kommentaren, hoppas den där damen läser den.

För övrigt så har jag fastnat för idén med luftballong!
  • Anonym (Fjällan)
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-07-13 06:35:10 följande:
    Åh vad glad jag blir! Det var faktiskt det jag hade tänkt föreslå innan jag såg att någon hade hunnit före. Det är underbart! Min ex-make, som för övrigt fortfarande är en god vän till mig , tog med mig på en ballongfärd på vår 1-åriga bröllopsdag.

Det var fantastiskt! Stilla, lugnt, romantiskt, underbar utsikt, lagom äventyrligt... Rekommenderas verkligen! Ta med en liten picnic-korg med bubbel och snittar eller liknande för att för till "pricken över i:et".

Se gärna till att det är en klubb som praktiserar "champagne-dop" som en rolig avslutning.
    Och nu blev jag ännu mer peppad!

Får man dricka alkohol när man åker ballong då?
    Även om det bara är lite champagne.
  • Anonym (Fjällan)
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-07-13 17:37:15 följande:
    Tror att det är olika beroende på vem man åker med. Annars kanske ni kan ta alkoholfritt bubbel?
    Ja såklart vi kan!
    Vi kan vänta med den äkta varan till kvällen.

Detta kan bara bli lyckat!
Svar på tråden Fira tio år som förlovade. Tips?