• Anonym (Partille)

Ni som bor i Partille se hit !

Hej jag och min sambo har funderat på att flytta till Partille (hyres) men vilka områden är bra/dåliga ? Vi har två små barn, vi vill ha det nära till buss kommunikationer och nära Allum då det känns "centralt" men andra områden går också bra då länge det är bra med buss osv.

Vilka områden ska man hålla sig ifrån ? Jag tänker mest på kriminalitet och områden där

arbetslösheten är hög. Vi bor gärna

mångkulturellt men det ska vara

lugnt med skötsmma grannar där

man vågar rasta sin hund på kvällarna .

Vi är inskrivna på Partillebo men vi vet inte vilka områden vi "önskar" efterssom vi inte vet vilka som är bra / dåliga .

• Svar på tråden Ni som bor i Partille se hit !
  • Anonym (Göteborgare)

Partille överlag är väldigt lugn stadsdel. Särskilt om man bor i hyresrätt (dvs inte nära industri). Sävedalen är väldigt mysigt. Men som sagt, är man rädd för kriminalitet eller våld är det helt andra stadsdelar

• Anonym (Partille)

Jag förstår :D hur ser det ut vid Oluff nilssonsväg någon som vet ?

• Gladhannapanna
    Anonym (Partille) skrev 2016-07-16 00:28:22 följande:

Jag förstår :D hur ser det ut vid Oluff nilssonsväg någon som vet ?

Jag bor inte i Partille men har två kollegor som bor på Oluff Nilssons väg. Ingen har sagt ngt om att det skulle vara stökigt. Men det behöver ju inte betyda så mkt.

Furulund är fint, jonsered är lugnt och fint.
  • Anonym (Partille)
    Gladhannapanna skrev 2016-07-16 00:46:13 följande:

Jag bor inte i Partille men har två kollegor som bor på Oluff Nilssons väg. Ingen har sagt ngt om att det skulle vara stökigt. Men det behöver ju inte betyda så mkt.

Furulund är fint, jonsered är lugnt och fint.

Tack för info ! Som det ser ut nu så lär vi byta till Oluff nilssonsväg , jag är fortfarande lite tveksm men hoppas på att det är okej där (hyresrätter) .
Svar på tråden Ni som bor i Partille se hit !