• terfje

Kalla styvpappa för pappa??

Anonym (Hmm) skrev 2016-07-12 20:55:10 följande:

Självklart ska ni rätta dottern när hon säger fel. Hon HAR sin pappa i sitt liv, din sambo är bonus/styvpappa och bör kallas vid namn!

Hade hon inte haft någon biopappa vore det en annan sak, men det har hon!

Det ni gör är vidrigt mot barnet då denne blir förvirrad eftersom ni LJUGER för henne!!!

Fy fan vilka hemska föräldrar (mammor och styvfarsor i detta fall) det finns. Stackars unge

Vill barnet kalla bonuspappa så får barnet göra det. Barnet vet vem som är biopappa.

Visst jag satte själv en gräns för min bonusdotter att hon inte får kalla mig för mamma även om hon själv ville det. Av hänsyn till hennes mamma och att det inte riktigt kändes okej att hon skulle göra det som 8 åring när jag kom in i hennes liv.
  • terfje
    Anonym (Hmm) skrev 2016-07-13 08:09:24 följande:

Hur vet du det? Ts kallar styvpappans föräldrar för farmor/farfar, det har INTE kommit från barnet!

Med tanke på Ts åsikt och attityd kan jag tänka mig att Ts säger till ungen att denne ska till "Jonas" och hälsa på - inte till PAPPA!!!!

Och hur vet du att mamman säger att barnet ska hälsa på " Jonas" och inte pappa lika väl som att jag inte kan veta att det kommer från barnet själv att kalla bonus pappa för pappa.

Visst det kanske är felaktigt av TS att kalla sin sambos föräldrar för farmor och farfar.

Jag tror dock ändå att det mer eller mindre kommit självmant ifrån barnet.
Svar på tråden Kalla styvpappa för pappa??