Inlägg från: Anonym (Anki) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anki)

Kalla styvpappa för pappa??

Jag har vuxna söner med sambo/flickvän.
    Ingen av dessa tjejer har några barn sedan innan och det kan jag säga, skulle det presenteras en kvinna som har småbarn så skulle jag inte vilja bli kallad för farmor.

Jag är farmor till mina söners barn, andra mäns ungar är inte mina barnbarn.
    Rena löjan att hitta på något liknande.

Jag ska bli farmor om några månader. Någon farfar finns inte i livet, han gick bort för ca 20 år sedan. Jag lever med en sambo numera men han kommer inte på några villkor att kallas för farfar!
    Båda jag och min son saknar hans pappa mycket trots att tjugo år har passerat och jag skulle inte kunna ta ifrån honom rollen som farfar, rent känslomässigt.
    Han hade blivit världens bästa farfar om inte det tragiska hade hänt då för många år sedan.

• Anonym (Anki)
    Brumma skrev 2016-07-13 11:10:01 följande:
    Men det är ju hur DU känner och vill ha det.

Andra känner förmodligen annorlunda ;)

I TS fall verkar det ju inte finnas någon farmor o farfar att "ta" rollen från heller...

Mina söner har världens bästa morfar. Och de är lyckligt lottade att även ha världens bästa bonusmorfar :)

Han har inte tagit någon roll från min pappa men gör ett väldigt bra jobbat med att dela rollen ;)
    Givetvis är hur jag känner, jag kan bara föra min egen talan.

Min egen far dog när jag var tolv år. Efter några år träffade min mamma en man, de flyttade aldrig ihop men var särbos i många år tills han också avled. Jag kallade honom vid namn, mina söner kallade honom för "farbror Torsten".

Jag skulle inte tycka illa om att något litet barn medföljer i mina söners relationer, tro inte det. Men, de blir inte mina barnbarn för det och då vill jag inte kallas för farmor.

Svar på tråden Kalla styvpappa för pappa??