• Sprallig

Vi som insett att vi kommer dö ensamma

Ni som har insett att ni kommer att leva ett helt liv i ensamhet utan möjlighet till en parrelation eller umgänge, hur känner ni inför framtiden? Hos mig så håller bitterheten på att ta kol på mig. Vill ni fortsätta leva så ett helt liv eller kommer ni att försöka avsluta det i förtid? Själv så har jag ingen motivation till att varken försöka jobba mig uppåt i företaget, gå upp på morgonen eller att äta sunt längre då det inte spelar någon roll om jag dör tidigt.

Hur känner ni?

• Svar på tråden Vi som insett att vi kommer dö ensamma
  • Anonym (sanna)

Sitter själv med samma tankar. Har dock inte svar. Jag sitter av tiden nu. Får se hur länge jag orkar. 

Varför kan du inte ha en parrelation?

• Anonym (Beatrice)

Man får hitta något annat att leva för. Jag har min dotter, ett par nära vänner och jag reser mycket. Om jag inte sköter om mig själv kan jag inte njuta av detta.

• Sprallig
    Anonym (sanna) skrev 2016-07-12 22:51:28 följande:

Sitter själv med samma tankar. Har dock inte svar. Jag sitter av tiden nu. Får se hur länge jag orkar. 

Varför kan du inte ha en parrelation?

Jag känner redan nu att jag inte orkar. Har blivit väldigt grinig sista tiden, är rädd att jag ska bli av med jobbet snart. Vet att HR avdelningen haft möte med ledningen om mig så nu är jag nervös över det och kan inte heller sova om nätterna.

Jag kan inte ha en parrelation eftersom tjejer inte gillar mig. Jag är tyvärr lite blyg för att ta kontakt med okända människor i verkligheten och på nätet är jag för ful för att någon ska vilja skriva till mig.
  • Anonym (...)
    Sprallig skrev 2016-07-12 23:05:49 följande:
    Jag känner redan nu att jag inte orkar. Har blivit väldigt grinig sista tiden, är rädd att jag ska bli av med jobbet snart. Vet att HR avdelningen haft möte med ledningen om mig så nu är jag nervös över det och kan inte heller sova om nätterna.

Jag kan inte ha en parrelation eftersom tjejer inte gillar mig. Jag är tyvärr lite blyg för att ta kontakt med okända människor i verkligheten och på nätet är jag för ful för att någon ska vilja skriva till mig.
    Klart du kan ha en parrelation. Varför tror du tjejer inte gillar dig?
  • Anonym (Cindy)

Har slutat tro på det där lycka med sambo.Orkar inte ens leta nån.Så är inställd att vara ensam och dö ensam.Har barn,men när dom är vuxna har dom sitt eget liv.

• Anonym (fantastiskt)

Livet utan några som helst ankare är fatastiskt. Jag kan göra vad jag vill, när jag vill, utan att ta hänsyn till någon eller något. Om jag vaknar imorgon och vill backpacka jorden runt så finns det ingen som kan säga nej. Jag svarar inte för någon och jagansvarar inte för någon. Jag kan bo i en biosalong en helg för att se alla filmer som kommer, jag kan äta korv med bröd en hel dag, eller slösa 500 kr på strutsfilé. Ingen som håller mig tillbaka, ingen som är neggo för mina idéer och ingen som försöker tvinga mig att göra det jag vill.

Jag tycker det är tråkigt att ni TS och (sanna) mår dåligt i ensamheten. Försök leva för er själva och er egen skull istället för någon slags dröm om flersamhet eller gemenskap.

• Sprallig
    Anonym (...) skrev 2016-07-12 23:12:16 följande:
    Klart du kan ha en parrelation. Varför tror du tjejer inte gillar dig?
    Tjejer gillar inte mig för att jag inte är den roliga sociala killen som tjejer letar efter. Sedan är jag ful också så det gör inte saken lättare.
  • Anonym (Synd om er!)

Ni förskönar verkligen relationer...

Det finns inget så avtändande som människor som tycker synd om sig själva. Är verkligen en relation ALLT som betyder något? I så fall är det dags att get of your asses och gå ett dejtingprogram eller hitta vägar till det ni vill ha istället för att sitta och tycka synd om er själva. 
    Vad har DU gjort idag för att förändra din situation?

• Anonym (Samma sits)
    Sprallig skrev 2016-07-12 22:49:43 följande:

Ni som har insett att ni kommer att leva ett helt liv i ensamhet utan möjlighet till en parrelation eller umgänge, hur känner ni inför framtiden? Hos mig så håller bitterheten på att ta kol på mig. Vill ni fortsätta leva så ett helt liv eller kommer ni att försöka avsluta det i förtid? Själv så har jag ingen motivation till att varken försöka jobba mig uppåt i företaget, gå upp på morgonen eller att äta sunt längre då det inte spelar någon roll om jag dör tidigt.

Hur känner ni?

Hur gammal är du?
  • Anonym (Cindy)

Jag trivs också ensam,det är ju frihet,istället för att kompromissa med sambo om allt.Det livet passar mig inte.Väljer det lättare:att vara ensam utan konflikter osv .

Svar på tråden Vi som insett att vi kommer dö ensamma