• JohannaI

Växtvärk som upphört?

Är gravid i vecka 5+4. Hade först molande växtvärk i en vecka ungefär. Sen fick jag kraftig värk som en riktigt elak mensvärk i 2 dagar. Det var värst på nätterna och jag vaknade av det. Har inte haft någon blödning. Det är så konstigt för idag känner jag ingenting. Och kände inget natten till idag heller. Jag är även mindre trött. Tidigare i veckan har jag knappt orkat hålla mig vaken. Någon som har liknande upplevelser? Att symptomen bara försvinner?

• Svar på tråden Växtvärk som upphört?
  • Cyanea

Jag tyckte att symptom kom och gick från dag till dag. Ibland gjorde brösten så ont att jag inte ville röra dem, ibland var de som vanligt. Oftast kräktes jag mycket men någon enstaka dag mådde jag knappt illa. Värk kom och gick. Trötthet varierade också från dag till dag. Ibland kände jag mig supergravid, ibland knappt alls. 

Dessutom är du så tidigt i graviditeten att du knappt hunnit få gravsymptom, så oroa dig inte :) För de flesta kommer ordentliga symptom i v. 7 eller 8. 

Lycka till!

• JohannaI
    Cyanea skrev 2016-07-13 15:44:40 följande:

Jag tyckte att symptom kom och gick från dag till dag. Ibland gjorde brösten så ont att jag inte ville röra dem, ibland var de som vanligt. Oftast kräktes jag mycket men någon enstaka dag mådde jag knappt illa. Värk kom och gick. Trötthet varierade också från dag till dag. Ibland kände jag mig supergravid, ibland knappt alls. 

Dessutom är du så tidigt i graviditeten att du knappt hunnit få gravsymptom, så oroa dig inte :) För de flesta kommer ordentliga symptom i v. 7 eller 8. 

Lycka till!

Tack för den infon :) Känns skönt att höra att det kan variera:)
  • grodan26
    JohannaI skrev 2016-07-13 17:12:57 följande:
    Tack för den infon :) Känns skönt att höra att det kan variera:)
    Hur går det för dig nu? Jag är i samma sist nu fast lite tidigare gravid. Plussade för två dagar sedan, extrem molvärk hela dagen igår och ingenting idag. Känns så konstigt att det kan vara sån skillnad över en natt. 
Svar på tråden Växtvärk som upphört?