• sigfrej

    Pendlar 1, 5 tim enkel väg

    Hej! någon mer än jag som pendlar 1,5 timme eller mer enkel väg till till jobbet? Vill ha någon att beklaga mig för och som förstår mig på den punkten. Skulle vara himla skönt att känna att jag inte är ensam (förutom då de som jag tar tåget med förståss)

  • Svar på tråden Pendlar 1, 5 tim enkel väg
  • Santin

    Gjorde det i 3 år. Sen bytte jag jobb. Orkade inte med 3 h pendling om dagen. Nu har jag 25 min tur och retur.

  • Marialia

    Jag har ca 1,5 g pendling enkel resa till jobbet. Åker tåg och tycker det funkar. Har hållt på i 3 år. Trivs så bra på jobbet att jag står ut!

  • sigfrej

    Åh fan! Jag har bara jobbat 1,5 år. Värst på vintrarna när det är mörkt. Vad brukar ni hitta på om ni åker buss eller tåg för att fördriva tiden? Förutom att sova som jag gör oftast ha ha

  • sigfrej

    Hinner i med vardagen? Och hinner ni med att göra något kul eller träffa vänner? Jag känner att jag inte riktigt hinner sånt.

  • Santin
    sigfrej skrev 2016-07-14 16:13:47 följande:

    Hinner i med vardagen? Och hinner ni med att göra något kul eller träffa vänner? Jag känner att jag inte riktigt hinner sånt.


    Jag jobbade bort en hel del på bussen. Nej jag hann inte med något på kvällarna. Var lördag och söndag som man han träffa vänner. Kände att jag levde livet på en buss och så ville jag inte ha det så jag sökte nytt närmare.
  • Marialia

    Jag hinner med vardagen. Är dock inte många som orkar träffas mitt i veckan, inte ens de med 5 min till jobbet, så vi brukar träffa vänner och familj på helgerna. Min man hjälper till mycket hemma. Men trots att han har betydligt kortare väg geografiskt är han bara hemma 20 min före mig.

  • DellaM

    Om tåg och bussar hade gått oftare och mer passande tider så hade jag endast behöva spendera 1h och 50 min tur och retur 5 dagar i veckan. Men dem gör tyvärr inte det, så jag får spendera mycket tid på stationer och gå upp betydligt tidigare än jag börjar jobba så tur och retur så spenderar jag tid med pendling 3 h och 30 minuter ..

    Så jag vet hur det känns!

    Jag har inget ork när jag väl kommer hem, tvingar mig till att städa om det behövs men annars somnar jag eller så sitter jag som en zombie framför datorn. På helgerna sover jag länge om dagarna för orka hitta på nåt på kvällarna.

    Inte nog med att det är tröttsamt det är så tråkigt, dagarna blir ju så mycket längre och fritiden så mycket kortare.

    Detta har gjort med deprimerad och utmattad. Jag söker annat jobb men hittar inget

    Kan tillägga att jag brukar kolla på Netflix på mobilen eller spendera tiden åt att läsa familjeliv hehe

  • sigfrej

    Okej ja det låter ju bra att vi är överens om att det e jobbigt hehe. Får se hur länge jag står ut. Detta är mitt första heltidsjobb och första fasta jobb. Tyvärr ont om jobb i min bransch så får se.

    Men i kan väl peppa varann här i tråden eller så. Om det är någon som är sugen på att starta en Facebook grupp så kanske man kan göra det hehe. Ta bilder på sina tråkiga resor osv.

  • DellaM
    sigfrej skrev 2016-07-14 22:26:24 följande:

    Okej ja det låter ju bra att vi är överens om att det e jobbigt hehe. Får se hur länge jag står ut. Detta är mitt första heltidsjobb och första fasta jobb. Tyvärr ont om jobb i min bransch så får se.

    Men i kan väl peppa varann här i tråden eller så. Om det är någon som är sugen på att starta en Facebook grupp så kanske man kan göra det hehe. Ta bilder på sina tråkiga resor osv.


    Låter som en rolig idé tycker jag!

    Min sambo förstår inte hur jobbigt och tråkigt jag tycker det är med pendlingen, han säger bara ja men det är sånna saker man får ta, eller ja det är så det är att vara vuxen. Blir alltid lika sur på honom när han säger så haha.

    Igår missade vi sista bussen hem från mina föräldrar, efter en grillkväll, vi ringde en kompis som kunde hämta oss. Jag sa att vi kunde gå tillbaka till mina föräldrar och vänta där istället, men han sa det är ju bara 20 minuter det går snabbt.

    Men jag tycker inte 20 minuter är så bara när man redan suttit och glott efter och före jobb. Då är det sista man vill sitta i en busskur haha

    Idag köpte jag en iskaffe på espresso house som jag kunde njuta av medan jag väntade på tåget, en dyr tröst! Men det funkar bättre än bara sitta och rulla tummarna!
  • Mamma@N

    Hej! Jag är just nu föräldraledig men har i 3 år pendlat 1 tim 40minfrån dörr till dörr. Nu i augusti tar min föräldraledighet slut och då drar det igång igen även om jag kommer fortsätta vara föräldraledig 1 dag per vecka.

    Jag gillar mitt jobb och tänkter att jag får stå ut med pendlandet då vi planerar syskon och jag inte vill byta jobb innan dess. Under nästa föräldraledighet kommer jag dock leta jobb närmare för att få ett enklare vardagsliv.

    Brukar lyssna på ljudböcker, sova eller jobba för att få tiden att gå :).

  • BlueBalloon

    Att pendla kollektivt 1.5 timme är ju ingenting... du kan sova, äta, kolla på telefonen eller datorn osv. Jag kommer att köra bil den sträckan. Blir jag och poddarna.

  • Mhl

    Jag kommer köra 1,5 h enkelresa till min skola nu,då jag å min sambo separerar å flyttar längre bort för att det ska bli lättare med barnen och det även efter jag pluggat klart.. Har världens ångest då jag tidigare gått in i väggen vilket gör att jag blir väldigt trött av att köra.. Men ska satsa på spännande ljudböcker

  • sigfrej

    Oj ja att köra skulle jag aldrig klara. Är så trött på morgnarna att jag knappt ser nåt. Lite zombie. Går upp klockan tjugo över fem och tar bussen kl 6. Äter frukost på tåget sen.

Svar på tråden Pendlar 1, 5 tim enkel väg