• Esther90

Blödning 6 + 3

Hej! Har sån otrolig panik, är i vecka 6 + 3 och nu blöder jag... Gick på toa imorse och då var det brunt blod på pappret (typ en femkrona), sen dess har jag gått på toa typ tusen ggr för att kolla och en gång har det varit rött (typ en femkrona) och nu var det brunt blod igen och lite mer. Var på vul förra torsdagen då jag vaknat mitt i natten och haft JÄTTEont i magen, ingen smärta sedan dess dock, bara "vanligt" illamående. Allt såg bra ut men det var lite tidigt så ska på vul igen nästa måndag. Någon som varit med om något liknande?

• Svar på tråden Blödning 6 + 3
  • Pimpinellan

Hade en färsk blödning v.7, men det var helt ofarlig. Vid m.f har jag blödit mycket och haft ont så lite blod= ofarligt för min del.

• Jordgubbarmeglass

Jag är i vecka 6+6 och i lördags började jag blöda ganska så mycket och fick ont i magen. Åkte in till gyn och var helt säker på att allt gått åt skogen.

Men där var ett litet gryn med tickande hjärta.

Dock så syntes det en blödning i livmodern i ungefär halva hinnsäckens storlek.

Läkaren sa att skulle det bli ett missfall så borde det kommit i gång inom det närmsta dygnet.

Men jag slutade blöda rött blod och nu kommer det bara brunt i mellanåt. Dvs gammalt blod.

Är sjukt nervös och orolig jag också.

Ska till min gynekolog i morgon för uppföljning så då får vi se hur det ser ut.

Det är ganska vanligt med blödningar dom första 12 veckorna säger dom.

Håller tummarna för oss :)

• Esther90

Pimpinellan: Hoppas verkligen det inte är någon fara för mig heller då.

Jordgubbarmeglass: Okej. Skönt att få fara och kolla det så snart, vet inte hur jag ska kunna hålla ut till nästa måndag :/ Du får jättegärna uppdatera här hur det går för dig! Jag ska hålla tummarna för dig <3

• zyanya

Jag fick en blödning med jättestora klumpar v 6+6. Som tur är hade jag redan ett UL inbokat dagen efter. Var vid det laget helt övertygad om missfall men pyret därinne levde och var normalutvecklat. Samma sak vid UL 4v senare. Sen dess har blödningarna slutat och allt verkar normalt i slutet av 14e veckan.

• Esther90
    zyanya skrev 2016-07-14 22:29:45 följande:

Jag fick en blödning med jättestora klumpar v 6+6. Som tur är hade jag redan ett UL inbokat dagen efter. Var vid det laget helt övertygad om missfall men pyret därinne levde och var normalutvecklat. Samma sak vid UL 4v senare. Sen dess har blödningarna slutat och allt verkar normalt i slutet av 14e veckan.

Åh skönt att höra. Men du fick bara en blödning, det höll inte i sig några dagar eller så? Hade lite brunt blod nu imorse också :/ Vet inte hur jag ska kunna vänta till nästa måndag :(
  • zyanya

Den kraftiga blödningen avtog snabbt men jag hade bruna småblödningar så att jag behövde trosskydd i ca en månad. En gång blödde det helt igenom trosskydd på en halvtimme men sen minskade det igen. Är det brunt verkar det bara vara en gammal blödning som blöder ut.

Svar på tråden Blödning 6 + 3