Studera i USA
Hejsan,
Någon som har tips på hur man går till väga? Båda mina döttrar är inne på att plugga en termin eller så vid ett riktigt "college". Det verkar vara en riktigt djungel detta..
Mvh
Ingrid
Hejsan,
Någon som har tips på hur man går till väga? Båda mina döttrar är inne på att plugga en termin eller så vid ett riktigt "college". Det verkar vara en riktigt djungel detta..
Mvh
Ingrid
Hejsan,
Mvh
Ingrid
Ett smidigt sätt om man läser i Sverige är via något av de utbytesprogram som finns.
De är 24 och 21 år gamla. De läser just nu språk och juridik på distans samtidigt som de reser och volontärarbetar. Båda har toppbetyg från Gymnasiet. Jag tror att det är juridik som gäller i framtiden. Båda vill ta ut full examen. Ett år eller en bara en termin har de inte bestämt tror jag.
Någon som vet hur svårt är det att komma in på något av de större skolorna som Harvard eller Stanford? Finns det svenska Universitet som har utbyten med dem?
Har ni något tips på andra forum där studenter med erfarenhet från studier i USA kan finnas?
Jag skulle först testa att ringa via Callthere. Jag tror dom har studenter vid både Harvard och Stanford.